Onderwerp:

Bonsai Foto's Tokyo 11 jaren 1 dag geleden #19429

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Tiger313 schreef : Tja, dan zijn mijn boompjes maar stokken in potten, hoor... :S


Dat is een kwestie van kritisch blijven kijken naar je bomen. Het lef hebben er flink de schaar in te zetten, of zelfs de plant helemaal af te danken. Zo bouw je met verloop van tijd steeds betere collectie op. En over 10 jaar kijk je naar wat je nu hebt staan, en vergelijkt dat , en zie je: Goh, ik heb nu eigenlijk wel hele mooie bomen staan.

ik heb dit winter minstens 50 planten uit mijn kweekbed gedaan, en ben nu op het punt: Een boom er in, is een boom er uit. Zo wordt je vanzelf kritisch ten opzichte van wat je hebt staan, de kans die het heeft, en de tijd die nodig is er een toonbare boom van te maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: GiovanniKooreman, Naky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Foto's Tokyo 11 jaren 1 dag geleden #19436

  • Naky
  • Naky's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 8
Bij de Kokufu wel :) Dat was indrukwekkend! Helaas mogen daar geen foto's gemaakt worden.

Mooie galerij, ik had me hier al wat ingekeken voordat ik er naar toe ging ;) Waarschijnlijk in Juni/juli weer weg, ben benieuwd hoe de bomen er dan bij staan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Foto's Tokyo 11 jaren 1 dag geleden #19439

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387

Naky schreef : Hallo allemaal!

Hier eindelijk wat foto's van bonsai in Tokyo (eigenlijk alleen van Shunka-en en de Ueno markt, die iedere dag geopend was ivm de Kokufu ten 2013).
Toch een paar mooie plaatjes die ik jullie niet wilde onthouden :)

De foto's van Shunka-en zijn niet allemaal van de voorkant genomen aangezien het nogal crowded was met bonsai, maar het idee is duidelijk en de bomen blijven hoe dan ook mooi.

Enjoy!

Naky


Hier een reportage tijdens mijn studie in japan over je eerste foto, een juniperus yamadori van 800 jaar oud.
[url]=http://yamabonsai.blogspot.be/2013/01/a-800-year-old-yama-shimpaku-shaped-by.html[/url]


mvg,
Yannick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by ybonsai.

Bonsai Foto's Tokyo 10 jaren 11 maanden geleden #20234

  • Naky
  • Naky's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 49
  • Ontvangen bedankjes 8
Tja, wat een boom he?!
Had er al veel over gehoord voordat ik naar de tuin ging. Mooie blog heb je trouwens!

Gr Naky

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren