Onderwerp:

Opvang van bonsai-onwetende beginners. 10 jaren 9 maanden geleden #23744

  • Matje
  • Matje's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87

leatherback schreef : Mensen die vragen stellen waarvan alle antwoorden woord voor woord op deze site staan, in elk draadje met 'help mijn bonsai gaat dood' terug te lezen is, of elke google opdracht in dat soort keywords levert ruim voldoende antwoorden. Dat mensen niet de moeite willen doen even verder te kijken dan hun neus lang is, dat stoort. En dan mensen verwijzen naar lmgtfy.com/?q=help+mijn+bonsai+gaat+dood vind ik een vriendelijke herinnering dat mensen ook de plicht hebben even te kijken of een antwoord wellicht al gegeven is.


niks aan toe te voegen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opvang van bonsai-onwetende beginners. 10 jaren 9 maanden geleden #23745

  • wouterg
  • wouterg's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 165
  • Ontvangen bedankjes 18
Ik vind het wel grappig om dit alles te lezen. Ik ben zelf ook een beginneling in deze "wereld'. Het viel mij ook op dat sommige reacties wat bot over kunnen komen. wat Leatherback mijns inziens terecht aangeeft, het is van beginnende bonsai geïnteresseerden ook een soort plicht om eerst wat eigen research te doen. Ik zie dit forum de laatste tijd meer als een soort laatste redmiddel en probeer dingen zelf uit te zoeken. Wellicht zouden andere beginners dit ook vaker moeten doen, zeker omdat je daar het meest van leert.

Ik blijf in ieder geval met regelmaat inloggen en met bewondering projecten van andere mensen bekijken. Als mijn boompjes / probeersels klaar zijn voor een volgende stap zal ik ook zeker weer vragen om input van meer ervaren hobbyisten.
Overigens vind ik dit een van de meest prettige fora online, dit is ook het enige forum waarop ik actief ben. Een pluim voor de bezoekers en moderators!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: LadyErebus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opvang van bonsai-onwetende beginners. 10 jaren 9 maanden geleden #23747

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146

wouterg schreef : Ik vind het wel grappig om dit alles te lezen. Ik ben zelf ook een beginneling in deze "wereld'. Het viel mij ook op dat sommige reacties wat bot over kunnen komen. wat Leatherback mijns inziens terecht aangeeft, het is van beginnende bonsai geïnteresseerden ook een soort plicht om eerst wat eigen research te doen. Ik zie dit forum de laatste tijd meer als een soort laatste redmiddel en probeer dingen zelf uit te zoeken. Wellicht zouden andere beginners dit ook vaker moeten doen, zeker omdat je daar het meest van leert.

Ik blijf in ieder geval met regelmaat inloggen en met bewondering projecten van andere mensen bekijken. Als mijn boompjes / probeersels klaar zijn voor een volgende stap zal ik ook zeker weer vragen om input van meer ervaren hobbyisten.
Overigens vind ik dit een van de meest prettige fora online, dit is ook het enige forum waarop ik actief ben. Een pluim voor de bezoekers en moderators!

Precies helemaal mee eens. En om de zelfde reden kom ik hier ook iedere dag een kijkje nemen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opvang van bonsai-onwetende beginners. 10 jaren 9 maanden geleden #23748

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377

leatherback schreef : Mensen die vragen stellen waarvan alle antwoorden woord voor woord op deze site staan, in elk draadje met 'help mijn bonsai gaat dood' terug te lezen is, of elke google opdracht in dat soort keywords levert ruim voldoende antwoorden. Dat mensen niet de moeite willen doen even verder te kijken dan hun neus lang is, dat stoort. En dan mensen verwijzen naar lmgtfy.com/?q=help+mijn+bonsai+gaat+dood vind ik een vriendelijke herinnering dat mensen ook de plicht hebben even te kijken of een antwoord wellicht al gegeven is.



Helemaal eens.

Alleen vervang ik de link graag door de introductie:
www.bonsaiempire.nl/basis

:)


Back to business?!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren