Onderwerp:

Een paar plaatjes 10 jaren 8 maanden geleden #24119

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Altijd benieuwd naar wat mensen aan het doen zijn. En omdat ik via prive berichtjes van een paar mensen vragen kreeg over mijn boompjes.. Hierbij wat plaatjes van wat projectjes ind e tuin..



Over de grond krujipende potentilla. Deze plant heeft op 4 plekken wortels, langs het hele deel dat vlak boven de grond zit. Geinspireerd door vanakantiefoto's van DavidS


Meidoorn in ontwikkeling. Dit is de plant uit mijn avatar, maar een klein jaar later. Oorspronkelijk uit een heg gehaald in mei (?) 2012



Wie het kleine niet eert.. Een klein bessenstruikje met root over rock in vorming. Ik heb deze zaailing op de steen geplant toen ik hem vond, en sindsdien elk jaar de wortels omgelegd in het najaar, en steeds ondieper geplant. Hij heeft nu alle wortels bijna bloot liggen, en alle voeding komt van onder de steen.



Ik liep bij Intratuin en zag 50% korting op bomen. Deze carpinus (haagbeuk) is in fase 1. Ik heb de top er uit en met een mes de wortelvoet ingesneden & ingesmeerd met wortelmidddel. Volgend jaar krijgt hij vast een eigen draadje



Gewoon, leuk. Een zwarte bes (? denk ik; nog nooit gebloeid) als cascade. Eigenlijk is het blad te groot, maar goed. Speeltje :D



Pottenhoekje



Kweekbedje



Groot voorstander van offertakken. Deze Larix heeft nu voor het tweede jaar deze tak mogen laten groeien (Gehele voorgrond). De stam is dat kleine bolletje groen zonder uitsteeksels links, omringd door zwarte grond.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Paule, LadyErebus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Een paar plaatjes 10 jaren 8 maanden geleden #24158

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
Schitterend om te zien LB. Bij mij gaat alles ook nog best goed hier en daar wat verdroogde bladeren. Maar veders nog geen serieuze klachten. :cheer: :) ;) Gr bonsai1.2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Een paar plaatjes 10 jaren 8 maanden geleden #24160

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
leuk om te zien, alles door elkaar en toch weten van hoe en wat. echt leuk.
lariks in het gras (of is dat pijpjeskruid?) , acers in het mais?

foto's van elke boompjes. vloot style, cascade en een zwarte bes?

groet.

leuk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Een paar plaatjes 10 jaren 8 maanden geleden #24172

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hehe,

ik heb afgesproken met mijn vrouw dat ik niet de hele tuin over zou nemen. Dus hebben we een stuk tuin afgesproken waar ik mijn 2 plantenhobbies uitoefen: Groentetuin en bonsai kweekbed. Dus vandaar :D De larixen staan net binnen de border, maar met alle droogte heb ik mijn gras niet gemaaid, dus dat groei over het betonbandje heen; Ik moet dit weekend weer een aan de bak. (Onze tuin is georganiseerd wild in plaats van gemilimetriseerd groen).

Ik denk dat je de asperges bedoelt bij de Acers. Die heb ik toevallig gisteren gesnoeid omdat de acers in de verdrukking kwamen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Een paar plaatjes 10 jaren 8 maanden geleden #24188

  • LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 306
  • Ontvangen bedankjes 29
Hey LB,

Leuke (aankomende) boompjes heb je staan. Duidelijk druk bezig.
En ik ken je probleem in je laatste post, ik begin daar nu ook probleempjes mee te krijgen :ohmy:
Ook ik begin zo'n beetje de hele tuin in te nemen met groenten, aardappelen (en volgend jaar een poging met fruit) en natuurlijk de aankomende bonsai.
Word een aardig probleem met een klein achtertuintje.

Maar voor de rest mijn complimenten op wat je allemaal heb staan ziet er echt super leuk uit. :cheer:

En ook bij mijn wilgen was het raak met die hitte. Ook was de zon niet uit de tuin weg te slaan en ik had niet zo snel iets ter beschikking dus heb ik ze maar heel erg beschut gezet onder de andere struiken waar ze eerst ook stonden voor de snoei.
Nou ja hij schiet weer mooi uit dus ik neem aan dat het dan wel goed zit.

Grtjs Lady E.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Een paar plaatjes 10 jaren 8 maanden geleden #24196

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247
Grappig, die overeenkomsten. Ook hier groenten, fruit, bonsai en een border met sierplanten (met in de siertuin acers, jeneverbes, een taxus, kastanjes, berberis in de volle grond, als mogelijke toekomstige bonsai-projecten), met een dichte schutting, waartegen rozen, kamperfoelie, clematis en blauwe regen. Zag er prachtig uit, deze lente. Nog steeds eigenlijk, want er komt steeds wel weer wat nieuws uit. Veel insekten ook, veel hommels en relatief veel vlinders - ik selekteer m'n bloemen daar op (in tegenstelling tot mijn buren, die hun tuinen het liefst volledig bestraat en vrij van bladeren, bloemblaadjes, beestjes en andere 'rommel' hebben).

In de groentetuin vooral kruiden en sla, en tomaten. Verspreid door de tuin gele en rode frambozen (de gele waren erg lekker, maar die gaf plotseling de geest en was snel verdwenen), doornloze braam en natuurlijk aardbeien - en een wijnrank. De wijn is vorig jaar niet echt gelukt, dit jaar een nieuwe poging. De cider (niet van eigen appels) was heerlijk, heb nog wat flessen over. Ik vergeet het appelboompje nog.

Een hoek met potten - ook toekomstige projecten, een andere hoek met azalea's (pas aangeschaft, twee gesnoeid volgens de methode die ik her recent geleerd heb, de rest laat ik groeien omdat ik volgend jaar van de bloemen wil genieten).

Dan nog de veldsmidse van m'n zoon achterin de tuin, en m'n motor.

Ik heb wel een strak gemaaid grasveldje - met steeds meer gele dode vlekken (iemand nog interesse in een hele leuke hond, mix Beagle/Kooiker?).

En dan nog plek voor de barbecues, de vuurschaal en de buitenkachel (zo'n gietijzeren potkachel die je normaal binnen gebruikt - maar is leuk om fik in te stoken).

Grote tuin? Nou nee... niet bepaald. Maar wel helemaal van mij - m'n vrouw mag de voortuin.

Fotootje van een deel van de border:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts