Onderwerp:

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25107

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
leuk idee.. lijkt me bv ook leuk om dan regelmatig eens af te wisselen en te bv met opdrachten te werken..
zoals: "start allemaal met een <boomsoort> van maximum xx €"
om dan te kijken wie er het mooiste kan uithalen binnen hetzelfde budget met dezelfde soort..

natuurlijk kan je ook niet altijd uitgaan van een initiele styling, want soms moet een boom eerst lelijker worden om mooi te kunnen worden nadien..

langs een andere kant is er ook ergens de vrees dat sommige mensen met competitie in het achterhoofd meteen te veel gaan willen doen in 1 keer en dat hun boom dit niet gaat overleven..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25109

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
goed idee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25111

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146

AlexW schreef : leuk idee.. lijkt me bv ook leuk om dan regelmatig eens af te wisselen en te bv met opdrachten te werken..
zoals: "start allemaal met een <boomsoort> van maximum xx €"
om dan te kijken wie er het mooiste kan uithalen binnen hetzelfde budget met dezelfde soort..

natuurlijk kan je ook niet altijd uitgaan van een initiele styling, want soms moet een boom eerst lelijker worden om mooi te kunnen worden nadien..

langs een andere kant is er ook ergens de vrees dat sommige mensen met competitie in het achterhoofd meteen te veel gaan willen doen in 1 keer en dat hun boom dit niet gaat overleven..

Ik zou zeggen geef de boom een basis vorm en dan misschien met een toekomst virtual erbij. Zou dat wat zijn ??!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by GiovanniKooreman.

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25112

  • IlonavP
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Goed idee,

Misschien ook een goed idee om een workshop per regio te organiseren. Is misschien leuk om van elkaar te horen waarom nou net die ene tak moet blijven staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25114

  • RickD87
  • RickD87's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 115
  • Ontvangen bedankjes 21
Als beginner lijkt me dit een leuke uitdaging, ik was al van plan om volgende week naar onze tuincentra te gaan, wil wat leuks hebben voor binnen nu het weer wat minder wordt en mijn ''buiten'' boompjes zich klaar maken voor de winter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25115

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
idd goeie ideeen allemaal.

En goed om mee te nemen in de toekomst.
Zat ook te denken aan iedereen dezelfde soort maar dat zou niet eerlijk zijn om dat verschillende tuincentra nou eenmaal niet allemaal hetzelfde aanbieden of vergelijkbare kwaliteit.
En de ene persoon is nou eenmaal wat beter met naaldbomen en de andere met loofbomen.
Door allemaal een eigen soort te kiezen en te kiezen wat je mooi vind of waar je goed in bent kan je je van je beste kant laten zien en het meeste uit een boompje halen.
Een virtual erbij is een goed idee.
Het gaat er niet om dat je net als bij een NTC of sommige demo's een boom probeert te vormen met een eind resultaat, maar meer om het leerproces en creatief inzicht.
En ik denk dat de meeste mensen het wel leuk zouden vinden om hem in leven te houden dus die grens kan je dan zelf bepalen.

Ik weet het eindresultaat bij sommige soorten sneller op een bonsai lijken dan andere neem bijv jeneverbessen vs loofbomen maar dat is niet belangrijk.
Er word natuurlijk gekeken naar het eindresultaat, maar ook naar hoe t daar is gekomen en hoe ie verder zou kunnen ontwikkelen.
Opbouw van de boom, takzetting, opbouw loofetages, stam en tapsheid, etc etc noem maar op.
En het belangrijkste is natuurlijk dat het leuk en leerzaam is voor iedereen ongeacht niveau daar word ook rekening mee gehouden.

Ik ben gewoon benieuwd naar het resultaat van iedereen. ;)
En bonsai maken uit tuincentrum materiaal is een superleuke uitdaging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25116

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
Leuk, ik doe mee.

Maximale prijs maakt dan toch ook niet veel uit?!? of zie ik dat fout.
Voor b.v. een esdoorn betaal ik in de grote blokkendoos centra 15 euro plus en bij de wat kleinere handelaar een 10tje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25117

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
Misschien kunnen we 3 bomen als optie nemen waar je uit kunt kiezen heesters, naaldachtige en loof soorten. En onder deze opties komen dan de boom soorten te staan die het meeste voorkomen in tuin centrums ??! ;) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25118

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
ook een goed idee ga dat gedeelte over soorten tegen de tijd nog eens overleggen.

Het aanbod in tuincentra is niet altijd hetzelfde op hetzelfde moment en niet iedereen heeft even veel tijd en zin om rondjes tuincentra te gaan doen.
Soms kan je leuke jeneverbessen halen in Arnhem en hebben ze hier in Den haag bijv niets staan.
Vandaar de vrije keuze dan neem ik bijv een mooie taxus en een ander een acer.

En dan is het is wel gaaf om te zien wat iedereen kan en maakt en dat zie je pas goed wanneer iemand iets kiest dat diegene het meest ligt.
Vrije keus geeft ook iedereen zelfvertrouwen maakt het ook makkelijker voor mensen om mee te gaan doen.
Want het is natuurlijk wel de bedoeling dat er zoveel mogelijk deelnemers zijn..
En hoe gaaf is het om allerlei verschillende soorten en creaties te zien ik kijk er nu al naar uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by ChrisV.

Competitie 10 jaren 7 maanden geleden #25119

  • RubenBouwmeester
  • RubenBouwmeester's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 363
  • Ontvangen bedankjes 40
Over welk tijdsvlak zou de competitie dan duren?

Ik zou graag met een mugo mee willen doen, daar is het nu tijd voor om aan snoei te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts