Onderwerp:

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28453

  • RémonVanBalen
  • RémonVanBalen's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 221
  • Ontvangen bedankjes 32
:lol: :lol: :lol: :lol:
Saté prikker hoe lollig is dat
Ik lach me kapot hoe kom je erop :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28454

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Bij deze iedereen mag natuurlijk gewoon weer foto's inzenden voor de verkiezing. Oudere inzendingen mogen natuurlijk weer ingezonden worden om nog een keer mee te dingen maar bomen die gewonnen hebben helaas niet.

Dus kom maar op met die mooie bomen, want de maand is zo weer voorbij!
(En dan nog maar 2 maandjes tot het voorjaar weer voor de deur staat...... ;))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28455

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Knoep; jammer dat de boom nu niet in bloei staat, de achtergrond doet de boom geen recht :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28458

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Hele mooie boom knoep, heb m al vaker gezien.

@THE mods,
Is het trouwens niet een idee of juist de bedoeling om met de boom vd maand verkiezingen, wel bomen in diezelfde maand te tonen? Dus dat je in de winter bomen laat zien in hun wintertooi, in het voorjaar bomen die net uit beginnen te lopen, en in de zomer bomen vol in bloei etc?
Het zou wat raar zijn (niets tegen knoep verder !) als een boom die in de zomer gefotografeerd is, dat die dan in de winter zou winnen? of een loofboom zonder blad tijdens de zomermaanden inzenden?
Of maakt het echt niets uit en kun je om het even elke boom vanuit elk seizoen op elk willekeurig moment laten meedingen maar de titel boom vd maand?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28459

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
ik volg Dea hier wel in.. dat maakt het in de late lente en zomer dan ook speciaal als er plots dan bloemende bonsai tussenstaan.. en in de winter naakte bomen.. desnoods met wat sneeuw op of een paddestoel in de pot..

en gewoon een gedachtje.. is het niet beter om voor elke maand een nieuwe topic te openen? dan blijft de boel wat overzichtelijker en netter..

als het goed aanslaat en er zijn wel wat inzendingen kunnen we nadien zelfs opsplitsen naar "Bonsai vdm" en "shohin vdm"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28462

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
@dea was ook mijn eerste plan ,maarrr... niet iedereen heeft bomen met een mooi winter shilouet.
Aangezien veel bomen in opbouw zijn bij veel mensen en in de zomer met blad er mooier bij staan.
Dus voorlopig maar even zo.
Aan de andere kant kiezen jullie uiteindelijk met stemmen wie er wint dus als je een boom in herfsttooi of wintershilouet wilt zien winnen stem je daar op.
Met accenten erbij kan je ook een hoop doen ;)

@Alex
Ik dacht dat jullie de oude foto's niet meer konden zien?
Anders kopier ik wat berichten en verwijder ik dit oude topic namelijk laat maar weten.
En idd mocht het balletje lekker rollen kunnen we ze in gaan delen in verschillende categorien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28464

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik ben ook wel voorstander van seizoensgebonden bomen eigenlijk. Chris, ik kan je vinden in het argument dat veel bomen nog niet ver ontwikkeld zijn. Maar dat is dan toch juist een extra reden om ze in seizoenstooi te tonen? Of ga je voor het direct-zichtbare van de boom?


Met losse topics kan je ook de oude kandidaten blijven zien. Is wel zo leuk om alle ingediende foto's te kunnen zien, imho.

Verschillende categorieën kan wel. Maar dan graag wel logische categorieën die elkaar wederzijds uitsluiten. Shohin zijn immers ook gewoon bonsai (Maar misschien beseft Alex zich dat niet).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28465

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Nee maar ik kan me voorstellen dat mensen hun minder ontwikkelde bomen liever mee laten doen met blad. Ben bang dat er anders te weinig inzendingen komen maar volgende maand gooi ik er wel een categorie uit.
Over steeds een nieuwe topic openen moet ik even met oscar overleggen ivm ruimte etc. Ik heb ze niet weggegooid dus kan ze zo weer terug zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28466

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

ChrisV schreef : Nee maar ik kan me voorstellen dat mensen hun minder ontwikkelde bomen liever mee laten doen met blad. Ben bang dat er anders te weinig inzendingen komen .....


Groenblijvers (jeneverbes, pinus, chamaecyparis, bepaalde soorten azalea etc) kunnen het hele jaar meedoen. ;)
Ik bedoelde eigenlijk ook meer, dat ongeacht de boom (soort), de foto wel in dezelfde maand als de verkiezing genomen moet zijn.
Dus in december maak je een foto van een van je bomen voor de verkiezing vd maand december, etc.
Ik (of anderen) zou anders ook bomen kunnen inzenden waarvan ik enkele jaren terug een foto heb genomen, maar die op dit moment niet meer leeft, of iets dergelijks.
Is maar een idee hoor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dea.

Bonsai vd maand verkiezingen 10 jaren 4 maanden geleden #28467

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Vind het een goed idee dea je hebt helemaal gelijk.
Maar hoe controleer je dat? als je net als ik steeds dezelfde achtergrond gebruik is het lastig te zeggen welke maand de foto genomen is..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts