Onderwerp:

Bonsai, toekomst en tijd 10 jaren 4 maanden geleden #28360

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
je zal dan ook minder en minder meesterwerken zien die uitsluitend gevormd zijn door gerichte snoei..


wat ik het meest jammer vind is de hoeveelheid bomen die "vlug-vlug" klaargestoomd worden voor een grote show, maar nadien helemaal ten onder gaan of zelfs sterven doordat er teveel ineens gedaan geweest is..

laat niet staan dat er natuurlijk ook wel genoeg mensen zijn die weten wat ze doen en hun bomen kennen en er jaren aan werken..

Op de Blog van Ginkgo zie je zo nu en dan een artikel over een boom van Danny passeren met een hele evolutie van de afgelopen tientallen jaren.. dat heeft dan weer meer met kennis en evolutie te maken, en respect voor natuur en boom..
je merkt bij hem dan ook wel dat hij de bomen kent, en weet wanneer je wat kan doen door ernaar te kijken.. en dat is nu naar mijn mening wat bij vele nieuwe beoefenaars foutloopt, ze kennen hun bomen onvoldoende, waardoor er minder snel resultaat geboekt kan worden en dan oreren ze de boom maar..

op dat gebied ben ik wel blij dat ik af en toe bij Danny op workshop kan gaan en zo ook veel kan bijleren over zowel techniek als de bomen zelf.. op die manier kan ik mijn persoonlijke beleving van de hobby (ongeacht of ik kunstmatig of natuurgetrouw wil) opbouwen om mijn persoonlijke doelstellingen te volmaken..
en persoonlijk hou ik veel meer van natuurgetrouw.. dus eens een recht stukje en tegengestelde takken spelen bij mij minder een rol.. het gaat nadien bij de afgewerkte boom om het totaalbeeld van een zo realistisch mogelijke boom voor te stellen..
zo vind ik bv een super brede maar afgeplatte nebari zoals je die soms ziet niet zo mooi, omdat ik dat heel onnatuurlijk vind.. (nog nooit een boom gezien die precies op een gigantisch vlak plateau van wortels staat)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren