Onderwerp:

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #33935

  • Okliw
  • Okliw's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 115
  • Ontvangen bedankjes 2
Nieuwe trainingpotten voor Nog geen 2 euro ontdekt bij de dierenwinkel

Duivenschaal

Ongeveer een 25cm doorsnee en zo'n 10cm hoog

Deze worden officieel gebruikt om duiven in te laten broeden

Wat vinden jullie hiervan ?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: adje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Okliw.

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #33936

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
Lijkt mij idd een leuk en goedkoop idee.
En erg handig want alles voor een trainingspot zit er al in; gaten aan de onderkant, iets groter dan de 'normale' bonsaipot en het is (vind ik dan :cheer: ) ook nog eens mooi om te zien.
Moet ik in mijn achterhoofd houden als een keer ik trainingspotten nodig heb, bedankt.
Gr. Teye
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Okliw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #33940

  • RémonVanBalen
  • RémonVanBalen's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 221
  • Ontvangen bedankjes 32
Nou dat is zeker wel een oplossing,
Ook lekker plat om een goede platte wortel basis te creëren
Ik heb een aantal stekjes staan die ik er goed ik plaatsen.
Bedankt voor het plaatsen je heb me weer op een idee gebracht
Gr....Rémon
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Okliw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #33945

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
leuk! ik had me vorig jaar ook 2 van die duivenschalen gekocht,ik heb de buitenkant met glansverf geschilderd gehad toen..gebruik om stekjes in op te kweken,door het gewicht vallen ze ook nie om bij het minste zuchtje vind,en altijd mooier dan iets in plastic he..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Okliw

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #33966

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247
Er zijn heel veel mensen die, enthousiast geworden, vast van plan zelf een mooie bonsai-collectie aan te leggen, alles wat ze tegenkomen proberen te bonsaien, tot ze tot de ontdekking komen dat de collectie zaailingen, niet-geschikte tuinplanten en tuincentrum-bomen onbeheersbaar is geworden en niet zal uitgroeien tot dat wat ze voor ogen hadden.

Er worden op marktplaats dan ook zeer regelmatig collecties bonsai-potten aangeboden.
Vaak zitten daar veel van die standaard groene tuincentrumpotten bij, met soms wat andere soorten potten.
Zo'n collectie is in de regel erg weinig waard - de eigenaars willen echter nogal 'ns de waarde overschatten en vragen dan een niet realistisch bedrag. Soms kun je echter een goede deal maken.

Ik heb zelf afgelopen vrijdag een collectie van zo'n 40 potten en potjes gekocht voor 4 tientjes. Daar zitten er veel bij die niet meer dan een euro per stuk waard zijn, maar ook een paar grotere potten en een landschapsschaal. Zo veel potten heb ik niet nodig, maar ik heb nu wel volop keuze. Voor een euro per pot is dat geen gekke deal (al zijn het inmiddels 3 minder... de keurig verpakte doos was zo zwaar da'k 'm niet kon houden en deze uit m'n handen viel - 3 potten stuk... gelukkig waren dat van die groene :) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #33976

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
de collecties potten van marktplaats zijn inderdaad vaak van die standaard gevallen in groen of blauw,en de waarde overschatten is blijkbaar eigen aan eenieder die gelijk wat weer verder verkoopt heb ik soms de indruk...
niettemin vind je soms wel leuke dingen voor een dito prijs,als je wat uitkijkt.
ik heb een hele collectie van die standaard gevallekes omdat ik plots overstelpt ben geworden door vrienden kennissen kameraden etc die er nog een(of meer)liggen hadden..allemaal standaard bakjes.
ik heb ze dan uiteindelijk vriendelijk verzocht me geen bakjes meer kado te doen :S
maar in de kringwinkel kom je soms ook wel es wat tegen,alleen jammer dat men daar vaak ook schijnt te denken dat die allemaal een fortuin waard zijn...(althans,hier bij ons toch)maar af en toe zit er wat leuks tussen.
gewoon rondkijken is de boodschap denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #33980

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

cetinel schreef : de collecties potten van marktplaats zijn inderdaad vaak van die standaard gevallen in groen of blauw,en de waarde overschatten is blijkbaar eigen aan eenieder


Klopt. Erg bizar vond ik dat, toen ik 'ns een bod op een aardige collectie plaatste, ik een zwaar beledigde reactie kreeg van de adverterder, die verwijderde direkt z'n advertentie, plaatste hem opnieuw, verwijderde die weer, zette toen meerdere advertenties waarbij hij de potten apart aanbod, en uiteindelijk verkocht hij het geheel voor 5 euro meer dan ik geboden had...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #33984

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
:whistle: die dacht zeker dat zen potten direckt de deur uit zouden vliegen voor bedragen om u tegen te zeggen.... :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #33988

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

cetinel schreef : :whistle: die dacht zeker dat zen potten direckt de deur uit zouden vliegen voor bedragen om u tegen te zeggen.... :lol:


Tsja. D'r zat een mooie en dure schaal bij, maar die kan wel duur geweest zijn, als ik er geen boom heb om er in te zetten, dan is die weinig waard. Als je een echt mooie boom hebt, dan koop je nu eenmaal een bijpassende pot en die mag dan wat kosten.
Het is een kwestie van vraag en aanbod.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

duivenschaal 9 jaren 10 maanden geleden #34003

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
true! ;)

aangezien ik zelf ook nogal zuinig ingesteld ben :woohoo: kijk ik ook vaak rond of ik niet ergens iets leuks op de kop kan tikken voor weinig geld,en mij viel het op dat potten en schalen veel goedkoper zijn(in de kringwinkel dus) als ze geen drainagegaten hebben....
maar dat is met een boor snel op te lossen!
kheb dus een aantal schalen en schaalkes die ik mooi vond op die manier zelf omgevormd tot goedkope bonsaipottekes....
ze kostten dan tussen de 0,50 tot zelfs 1,euro 50 :blink: per stuk :whistle: :lol:
het zijn niet de soort bakjes en potten die je kiest in functie van een boom,gewoon leuke gevallekes om tijdelijk wat in op te kweken....
ik ben nog lange nie zover dat ik een mooie dure pot"nodig" heb,daar heb je eerst de juiste boom voor nodig,dus voorlopig doe ik het lekker goedkoop...
als ik ooit een boom heb die dde moeite waard is,dan zal een bijpassende pot wel iets meer mogen kosten...

dit is zo een "knutselpot" van me...gekocht als schaalke(geen idee waarvoor,knabbels veronderstel ik)
gaatjes in geboord,pootjes onder geboetseerd,en na aankoop van een freesmachientje effe uitgetest...

Bijlage 007.JPG niet gevonden





even de F van Fatma erin gedremeld....

Bijlage 008.JPG niet gevonden

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by cetinel.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren