Onderwerp:

Boomstammen kwekerij? 9 jaren 10 maanden geleden #33995

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dag,

Ik heb mijn oog op een stukje land laten vallen. Ik overweeg om een kwekerij te beginnen die zicht richt op het kweken van onderstammen/wortelvoeten van pre-bonsai. Hierbij een focus op lokale soorten. Verkoop op basis van clubdagen (Graaf je boom in het veld), voor de groothandel, en een klein deel partikulier; Dat laatste na een winter op pot gestaan te hebben & succesvol uit te lopen in het voorjaar.

Is dit iets waar een markt voor bestaat, in jullie ogen?

J.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boomstammen kwekerij? 9 jaren 10 maanden geleden #33996

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

leatherback schreef : Dag,
Ik heb mijn oog op een stukje land laten vallen. Ik overweeg om een kwekerij te beginnen die zicht richt op het kweken van onderstammen/wortelvoeten van pre-bonsai. Is dit iets waar een markt voor bestaat, in jullie ogen?


Er is een inheemse bonsai bomen kweker, maar ik denk dat het maar een kleine markt is.
Mensen die kant-en-klare fabrieksbonsai kopen zul je niet als klant krijgen - hooguit een klein deel daarvan die zich, na hun miskoop, verder wil gaan bekwamen in het kweken van echte bonsai.

Overigens denk ik dat onder de liefhebbers wel vraag naar is - ikzelf zou zeker interesse hebben - maar dat zullen geen hele grote aantallen zijn; per klant verkoop je misschien eenmalig een of twee bomen, gemiddeld.

Ik vermoed dat de groothandel niet veel interesse zal hebben, omdat je prijzen relatief te hoog zullen zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Boomstammen kwekerij? 9 jaren 10 maanden geleden #34011

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Als je zoiets overweegt zou ik je aanraden eens bij Ginkgo in Laarne te gaan kijken. Men is daar begonnen met eigen kweek toen ze naar Laarne verhuisden. Ondertussen al + 10j. Zodat ze een groot aanbod hebben van prebonsai.
Ik weet niet wat je juist bedoeld met onderstammen/wortelvoeten? En ook niet of er op basis van de wortelvoet alleen veel interesse zal zijn,of men dus niet liever een wat gevormde prebonsai heeft.
De prijs zal belangrijk zijn. Mensen met wat ervaring kopen mogelijks liever een goedkopere boom met goede wortelvoet om die dan zelf verder op te kweken.
Ik denk dat ook de basisvorm van de stam redelijk moet zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren