Onderwerp:

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61423

  • paulsteenaart
  • paulsteenaart's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 529
  • Ontvangen bedankjes 85
Helemaal blij vandaag want m'n nieuwe potten zouden aankomen.
besteld bij Bonsaipark Remscheid, www.bonsaipark.de




in eerste instantie leek alles goed.
maar helaas..






2e pot ook beschadigingen aan de pootjes onder :(




Klacht gemaakt bij DHL en zo ff een mail maken naar Bonsaipark.
Het zag er toch goed ingepakt uit, en aan de buitenzijde was niks aan de verpakking te zien.


Dus was wel benieuwd naar jullie ervaringen met het verzenden van bonsai potten,
En de eventuele afhandeling bij schade.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by paulsteenaart. Reden: spelfoutje

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61424

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Ik doe het niet meer, vorig jaar partikulier potten overgenomen verzending kiala super ingepakt 200 stukken , nergens iets kunnen recupereren,hoop voor u iets anders :'(:'(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61426

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Wat erg.
Hopelijk kun je inderdaad iets recupereren of krijg je een andere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61428

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Kan altijd gebeuren... Maar heb ook slechte ervaringen bij het verzenden bij Bonsaipark Remscheid. Ik heb al potten gekregen veel beter verpakt en ook werd het pakket met meerdere leveranciers verzonden. Ik had uitdrukkelijk gezegd dat ik gerust iets meer betaalde als er één leverancier aan te pas kwam. Er komt maar 1 aan te pas zei ze...

Op de tracking zag ik meerdere leveranciers. Ik zeg oké een kleine discrepantie in de communicatie... Misschien vergeten...
De dag toen het pakket aankwam een stuk van de pot gebroken. Was ook in een doos gesmeten vol met papiersnippers.

Ik heb tamelijk vriendelijk een klacht ingediend bij bonsaipark. Bij de leveranciers niet(want ja bij welke leverancier moet je daarvoor zijn, ze wijzen gewoon met de vingers naar elkaar).

Nooit antwoord gekregen... Ze zouden toch op zijn minst kunnen gereageerd hebben. We zijn toch lekker een paar euro's lichter :dry:

Van mij kunnen ze daar de boom in, ik bestel er niks meer!

Een hoge boom! Geen bonsai! :evil:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Trap.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61430

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Ik heb al 4 potten/potjes via de DHL, dpd enz... thuis aan gekregen. Nog nooit stukken gehad.

Al die potten kwamen aan in bubbeltjes plastiek en was nog een omgeven van die kleine piepschuime dingentjes in de doos.

Als de doos niet beschadigd is dan,ligt het volgens mij aan de mannier van inpakken.

@trap: je krijgt tegenwoordig nog maar weinig service online. Dat is ovreal zo. Laatst stuurde ik een mail over een bestelling. Ik kreeg een automatisch antwoord waarin in stond dat ze wel zouden antwoorden op mijn vraag indien zij het nodig achten. Tot op vandaag ook nog steeds geen antwoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61434

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Kan altijd gebeuren, ik had het eens voor bij Bonsai Enger en ze stuurden mij onmiddellijk na mijn melding een nieuwe pot toe zonder problemen te maken.

Het blijft moeilijk om zonder risico een pot te versturen.
één pot lijkt me prima, ik vermoed dat het gevaarlijk wordt als ze meerdere potten samen leggen en opsturen.
Best zou zijn om iedere pot apart in te pakken in een doos en dan samen te voegen maar dan nog kun je pech hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61441

  • Co79
  • Co79's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
  • Ontvangen bedankjes 54
Altijd vervelend dit.. Recent 54 potten laten komen via DHL. Dit ging al niet soepel waardoor het pakket over en weer ging met dus als gevolg allemaal extra handelingen en dus het risico op breuk. Dit was ook het geval, 3 van de 54 waren kapot. Potten waren zeer goed verpakt dus kan alleen maar gebeuren wanneer er met de pakketten gegooid wordt (en ga daar maar vanuit..).
DHL geeft aan dat je de kapotte items in de originele verpakking weer kunt inleveren bij een - in mijn geval - Deutsche Post locatie. Ze gaan dit vervolgens beoordelen. Heb ik overigens niet gedaan als je in ogenschouw neemt hoeveel tijd, geld en moeite het al had gekost om de potten überhaupt hier te krijgen.

Dit staat overigens los van DHL, waar ik over het algemeen tevreden over ben, alleen in dit geval..

Wat betreft jouw pot: ik weet niet hoe die verpakt zat maar ik hoop dat ie niet los in de doos zat met alleen de papiersnippers er omheen? In dat geval is het vragen om problemen, ook al zat er nog een laagje dubbelplastic omheen. Onvoldoende verpakt en verhaal halen bij Bonsai Remscheid die dit zouden moeten compenseren indien hun after sales in orde is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61469

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Net even gekeken bij Bonsai Remscheid , maar wat een prijzen. En dat voor een pot(je). Dan mag je wel wat betere service verwachten lijkt mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61470

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

KobusKoops schreef : Net even gekeken bij Bonsai Remscheid , maar wat een prijzen. En dat voor een pot(je). Dan mag je wel wat betere service verwachten lijkt mij.


Een Tokoname pot een 'potje' noemen is een beetje zoals een Rolls Royce een 'autootje' noemen ;) Maar je hebt gelijk, betere service zou mogen. Breuk kan idd altijd gebeuren, maar ik heb het nog niet meegemaakt. Net een paar potten bij bonsaihoek besteld en vaker in Duitsland besteld bij oa bonsai Wenddorff, Roman Husmann... kwestie van goed verpakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61472

  • Reddevil
  • Reddevil's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 78
Ik heb een paar potten van bonsai.de deze waren netjes verpakt met bubbeltjes plastic en karton dingen.
Deze waren onbeschadigd geleverd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts