Onderwerp:

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61473

  • Orlando
  • Orlando's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 392
  • Ontvangen bedankjes 138
Mijn bestelde potjes zijn altijd zonder schade bezorgt. Al vond ik mijn laatste bezorging achter de afvalcontainer, het doosje was kapot maar potje heel :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61486

  • Richard Baas
  • Richard Baas's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 233
  • Ontvangen bedankjes 47
Heb regelmatig potten bestelt in Tsjechië en nooit geen probleem gehad. Maar soms heb je pech, wordt
er mss met je doos gegooid oid. Hoop voor je dat er iets geregeld kan worden.
Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61497

  • paulsteenaart
  • paulsteenaart's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 529
  • Ontvangen bedankjes 85
Allereerst bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Als ik zo de balans opmaak is potten verzenden goed te doen.
en de beste verpakkingsmethode toch wel bubbeltjes plastic en piepschuim evt los verpakken.

Voor wat mijn zending betreft, ik heb de doos nog eens goed bekeken en er is wel wat te zien aan de zijkanten.
Geen idee of dit de schade veroorzaakt kan hebben.






De potten zaten wel verticaal verpakt in de doos, dat lijkt me ook niet de beste wijze.
De papiersnippers zaten goed stevig in de doos en om de potten heen, dus ik had het idee dat dit wel goed verpakt was.
Na het lezen van jullie reacties heb ik wel twijfels bij deze verpakkingsmethode.

Wat betreft de vergoeding van de beschadigde potten, ik heb er op aangedrongen te betalen met Paypal.
En gelukkig valt de zending on de paypal aankoop garantie. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat linksom of rechtsom ik mn geld wel terug krijg.

Ik heb de volgende reactie van DHL ontvangen:
Wat vervelend dat uw pakket beschadigd is geraakt. Ik zal u uitleggen hoe de schade geclaimd kan worden. U kunt het beste onderling met de verzender van het pakket de schade regelen. De verzender van het pakket blijft namelijk verantwoordelijk voor het leveren van het pakket, en als dit niet gebeurt dan is de verzender aansprakelijk. U kunt dus uw geld terugvragen of indien dat mogelijk is een vervangend pakket eisen.

De verzender van het pakket kan de schade op ons verhalen. Dit mag alleen de verzender doen, omdat die een afspraak met ons heeft.

Tevens ook reactie ontvangen van bonsaipark.de:
Hello
Of course we are also not very happy. We Need some fotos from the Brocken
Box . So we will inform the insurance of DHL they Pay up to 500€ for this Bagatelle things.
Again please send us some Fotos of the damages of the box.
Thank you for your Cooperation .
Frank Busch

Dus heb nu een mail gestuurd met die 2 foto's van de doos. Nu even wachten hoe het verder gaat.
en anders ff contact opnemen met paypal.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61506

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Ik vrees dat de doos niet genoeg beschadigd is om DHL hiervan te overtuigen dat het aan hun handelingen ligt.
Zoals je zelf betwijfelt is het inpakken van de potten door de verkoper niet goed genoeg gedaan.
Als ze eerlijk zijn, dat vermoed ik ook, gaan ze de potten terug betalen of opnieuw toesturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61507

  • MoniqueVeltrop
  • MoniqueVeltrop's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 231
  • Ontvangen bedankjes 40
Ook de foto's die je hier plaatste toevoegen, daar is duidelijk de schade op te zien ... Die doos alleen zou inderdaad "te weinig beschadigd" bevonden kunnen worden. Succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61547

  • paulsteenaart
  • paulsteenaart's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 529
  • Ontvangen bedankjes 85
Heb alle foto's gestuurd, dus even afwachten. en anders valt het wel onder de PayPal verzekering. dus komt allemaal wel goed.

Alleen de pot die bedoeld was voor pinus thunbergii is niet meer te krijgen daar.
Moet dus opzoek gaan naar een nieuwe, en ik zie door de bomen het bos niet meer.. hahaha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61570

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

knoep schreef :
@trap: je krijgt tegenwoordig nog maar weinig service online. Dat is ovreal zo. Laatst stuurde ik een mail over een bestelling. Ik kreeg een automatisch antwoord waarin in stond dat ze wel zouden antwoorden op mijn vraag indien zij het nodig achten. Tot op vandaag ook nog steeds geen antwoord


Dat is wel waar, maar er zijn er nog die dat +- goed doen. Nu de service kan ik nog inkomen als er veel werk is en om alle inkomende vragen te beantwoorden... Maar het verpakken van breekbaar materiaal daar moet er wel wat aandacht aan besteedt worden vind ik. Om te bestellen... direct antwoord, klacht -> geen antwoord -> iets aan de verpakkingswijze doen... blijkbaar doen ze het nog steeds... Anders nog nooit gebroken potten thuisgekregen! Ze zijn bijna altijd met de nodige zorg verpakt.

Mag ik weten wat het probleem was knoep? Btw de azaleas doen het goed! Ze beginnen al weer goed te drinken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61571

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Ik had een tatami besteld en ging een track & tracé krijgen. Niet gehad. Bestellingerie ging hier zijn op 1a2 dagen. Na een week was die er nog niet. Dus ik mailde, op Facebook kreeg ik ook geen antwoord en op hun chat van de website ook niet.heb toen een klacht ingediend via PayPal. En de dag dat paypal contact met hun had gehad kreeg ik ineens van een Waalse firma telefoon da de tatami de volgende dag gelevert werd..

Ik vind dat geen service. Leuk om te horen van je satsuki. Hier beginne de knoppen al goed te dikken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by knoep.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61599

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ff tussendoor betekend dat dat ik mijn twee azalea's nu kan verpotten!?

Balen van je potten Paul hoop dat je nieuwe hele krijgt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaringen met verzenden bonsaipotten. 7 jaren 2 maanden geleden #61661

  • paulsteenaart
  • paulsteenaart's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 529
  • Ontvangen bedankjes 85
bonsaipark.de heeft reactie gehad van DHL dat deze niet vergoeden aangezien er geen schade is aan de doos.
nu willen ze mij wel kostenloos 1 pot sturen, maar ze hebben niet meer dezelfde kleur.
over de 2e pot geen woord.

Ik heb verzocht via PayPal om mn geld terug te krijgen. aangezien ze dezelfde pot niet meer kunnen leveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts