Onderwerp:

appel zaadjes 11 jaren 1 dag geleden #19308

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
Altijd leuk zaailingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

appel zaadjes 10 jaren 7 maanden geleden #24980

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
*UPDATE TIJD*
Ik heb de plantjes halve wegen lente uit hun bekertjes gehaald en in gewoon zwarte potjes opgepot. In de tussen tijd goed water gegeven en mest gegeven net als alle andere planten. Deze malusjes zijn nu aardige sprieten geworden hier zijn de foto's. Gr bonsai1.2

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

appel zaadjes 9 jaren 1 maand geleden #37608

  • HannesGernaat
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

ik heb 2 zaadjes geplant in aarde, op zo`n 2CM diep....

waar moet ik vooral rekening mee houden?
ze waren nog niet ontkiemt? is dat een probleem zoja moet ik dan over nieuw beginnen met andere zaadjes?

MVG Hannes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

appel zaadjes 9 jaren 1 maand geleden #37612

  • MaartenPan
  • MaartenPan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 443
  • Ontvangen bedankjes 88
Hannes, wanneer je gaat zaaien moet je de natuurlijke omgeving waarin de zaden normaal ontkiemen zoveel mogelijk en zo nauwkeurig mogelijk nabootsen.
Appelzaadjes ontkiemen wanneer ze in de (bijna) rottende appel zitten. Daar kunnen ze vocht en voedingsstoffen uit de appel opnemen. Om dit te simuleren moet je ze eerst in wat gewoon water minimaal 24 uur laten wellen. Of het in appelsap kan weet ik niet, dat zou best wel een interessante vraag zijn. Gaaf om dat te proberen, daar horen jullie meer van! :lol:
Appels vallen in de herfst, dus moet je winter ook namaken. Dat doe je het beste door ze in de koelkast te leggen. Je kan ze wel in vochtig toiletpapier leggen, dat werkt wel. Ze moeten nog wel vocht op kunnen nemen! Of je de juiste diepte te pakken hebt weet ik eigenlijk niet. Mijn ervaring met appelzaadjes is dat wanneer ze nog niet ontkiemd zijn en wanneer je ze zo de grond in gedouwd hebt ze heel erg moeilijk (lees: bijna onmogelijk) nog gaan groeien.
Als ik je de tip mag geven; begin inderdaad opnieuw met andere zaadjes. Dat wil niet zeggen dat je deze zaadjes gelijk weg moet gooien. Wanneer ze bij mij op de kamer zouden staan zou ik ze gewoon doorwateren et cetera, puur om te kijken of er nog wel iets mee uit te vreten valt.

Ik hoor graag van je verdere vorderingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

appel zaadjes 9 jaren 1 maand geleden #37622

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Appelzaden kiemen vrijwel onmiddelijk als de appel rijp is. Ik heb wel gekiemde zaden in een klokhuis gevonden.

In een lang verleden (20 jaar) heb ik appels uit zaad gekweekt. Vorig jaar is de laatste in de openhaart gegaan. Ik heb ze nooit in bloei gekregen. Daarbij komt dat van de meeste soorten appeld die je krijgt tegenwoordig geen soort echte nakomelingen komen.

Als je dit doet om van appel een bonsai te maken, kan je beter een tak marcotteren. Nof beter zijn Malus: Sierappels die slechts een cm groot zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

appel zaadjes 9 jaren 1 maand geleden #37626

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25

MaartenPan schreef : Of het in appelsap kan weet ik niet, dat zou best wel een interessante vraag zijn. Gaaf om dat te proberen, daar horen jullie meer van! :lol:


Nee Nee klopt niets van geen appelsap, maar apfelkorn, strongbow of jillz de appels gaan op dat moment gisten en voegen hierbij een aangenaam gevoel aan ons natje toe.

Het echte verhaal wordt weer niet verteld, dus ik vertel hem 1 keer en dan is het klaar, Ja.

Harry de Appelwurm.

Harry is een opstandige tiener appelwurm die bij zijn pa en ma thuis in de appel woont. Harry de appelwurm is een beetje een opstandige tiener aan het worden, hij is zelfs als een keer in gevecht geweest met het kraaientuig (en dat zijn f*cking Hooligans). Ook luistert hij keiharde deadmethal muziek op zijn kleine kamertje in de appel van zijn ouders en rookt af en toe stiekem een stikkie. Naar voor de 3de keer s'avonds te laat zijn thuis gekomen waren Harry de appelwurm zijn ouders Joop en Anja het zat, bonje in de appel. Naar het gesneuvelde service en leeg gekieperde prullekbakje tiefte Joop zijn bloedeigen zoon op staat, Opzouten Harry!!!! riep die hem nog naar.

En daar stond Harry de appelwurm verlaten en alleen op zoek naar een nieuwe woning, wat nu dacht Harry. O ja google, hij pakte mijn mobiel en downloade de funda app en binnen 2 tellen had Harry een adresje gevonden. Een spik splinter nieuwe Goudreinet appel, zo'n dikke knots die nog aangepast moest worden, er kwam veel sap uit de appel en de pitten vond hij zo mooi dat die die een speciaal plekje gaf. Dit is mijn nieuwe huis, dus hij verkocht al zijn deadmethal platen en zijn stass wiet, die zijn pa Joop hem nog achterna had gegooid. Met dat geld had hij voldoende voor de inrichting van zijn nieuwe appel en dat was me daar een partij lux, led tvtje, playstation, hoekbank, bureau met computer (een echte Apple) en zelfs had hij nog geld oven voor een huisdier. Carlo de uurwurm waarvoor hij een luikje in de voordeur had gemaakt zodat Harry hem niet hoefde uit te laten. De pitten van de appel bewaarde hij in zijn bureau onder zijn bureaublad (dat is een grapje wat ik zelf heb toegevoegd)

Harry had het naar zijn zin, chill, top en voelde zich goed. Op een mooie nazomer dag zat die op zijn hoekbank fifa16 te spelen en zijn hasj pijpje te roken. Dit werd hem te veel een ging keihard out. Het noodlot sloeg toe.
Donkere wolken pakten zich samen boven de appel, de eerste regen druppels kletterden op Harry's huis. Hij merkte niets omdat hij kats van de planeet was, carlo likte hem nog een keer in zijn gezicht. BOEMM, KLETS, KRAAAK, de bliksem sloeg in: alles aan puin, en harry lag spier wit dood verschrompeld op de grond met zijn interieur verspreid naast hem, inclusief de pitten van de appel van onder zijn bureaublad.

en zo groeien nieuwe appelbomen zodat Harry zijn nazaten (want dat had die nog ff wel gedaan) weer opzoek kunnen naar nieuwe appels.

Toch nog een happy end.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rravenho

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by WillievanAchteren.

appel zaadjes 9 jaren 1 maand geleden #37627

  • SelcukSahin
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 10
Hahah willie on acid and shrooms
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WillievanAchteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by SelcukSahin.

appel zaadjes 9 jaren 1 maand geleden #37658

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Normaal gesproken wel op zaterdag, maar had gisteren bonsai geprobeerd
www.rijnmond.nl/nieuws/13-01-2012/politi...-hennepbonsai-beslag

Selcuk niet verder vertellen he ssssssst maar, harry is eigenlijk een cokewurm met een identiteitscrisis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

appel zaadjes 9 jaren 1 maand geleden #37659

  • SelcukSahin
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 10
Haha dat is een ge'scrog'de lowrider. Vak appart:). Heet harry toevallig geen Bourne van zn achternaam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Peren zaadjes 9 jaren 1 maand geleden #37668

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Leuk, haha. De verfilming moet nog gemaakt worden.
Eigenlijk heb ik niets met wurmen, voel daar geen passie voor.

Een appeltje voor de dorst en de appel valt niet zover van de boom, maar we moeten geen appels met peren gaan vergelijken.
Peren uit zaad lukt dat eigenlijk wel?

We kunnen natuurlijk wel een klein beetje ontopic blijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts