Onderwerp:

chaenomelis 10 jaren 2 maanden geleden #30665

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
ergens in het gras achterin stond een chaenomelis die in de weg stond en die echtgenoot met de grond had gelijk gemaakt.
maar die liep weer uit,aangezien die daarna met het afrijden van het gras telkens opnieuw door de zitmaaier met de grond gelijk gemaakt werd met het gedacht van dat die wel op den duur zou verdwijnen,was het dus enkel nog een soort van knobbel me opkomende sprietekes toen ik deze herfst besloot die uit te steken......
bleek geen sinecure,da was een dikke wortel ondergronds,met boven de grond dus zowat niks.....na veel getrek en gesleur kwam der wel iets uit de grond,een stukje van de kluit....zag er niet uit alsof dat nog iets zou worden,maar khad het toch in een plastic teiltje(met gaten)gezet en vergeten :dry:
maar blijkbaar is dat dus sterker dan ik had gedacht,er komt leven in :silly: ..
stompke links en die sprieten die uit de grond komen ook verwijderen?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by cetinel.

chaenomelis 10 jaren 2 maanden geleden #30666

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
hehe, keihard spul ja.

Hier in het gemeente-grasveld staan er ook een HELEboel. Ik zie af en toe in het voorjaar een klein bloempje. Wegmaaien werkt niet, blijkt wel.

Ik heb er zelf ook een paar van getracht uit te graven en ben het met je eens. Dat gaat niet zomaar. Ik heb me erbij neergelegd dat ze heel diep kunnen zitten (Na 40 cm nog geen einde aan de enkele dikke wortel de grond in) en heb de planten afgestoken en in de grond gezet. Bij mij ook bij meer dan de helft nu blad).

Wat betreft vorming.. Ik zou hem lekker een jaar bij laten komen. Dan kan je volgend jaar goed inschatten waar leven zit en waar niet, en hoe gezond de plant is.

Grts,

J.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: cetinel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

chaenomelis 10 jaren 2 maanden geleden #30670

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
hehe ja kheb nogal wwat grof kapwerk verricht toen,uit pure koleire omdat ik dat ding moest en zou de grond uitkrijgen,ging me er op den duur al helemaal niet meer om dak emnog wou kunnen recupereren.
maar ze zijn dus blijkbaar ijzersterk :P
kzal em gewoon zijn gang laten gaan dit jaar dan,bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren