Onderwerp:

olea europea 9 jaren 11 maanden geleden #33187

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
bang dat het snel ingroeit...ik denk dat je toch wel een beetje zult merken of je boom een flinke groeispurt maakt of nie,wekelijks lijkt me wa overdreven,maar af en toe es controleren he,ik heb geen idee hoe snel zoiets zou kunnen ingroeien,maar ja,ooit moet je het toch bedraden ook..oefening baart kunst en zo leer je steeds meer,ook door es ingegroeid draad te hebben vind ik....dan let je de volgende keer wel op...
denk niet dat draad vab de bouwmarkt goed zal zijn hoor,die voor bonsai is trouwens veel makkelijker te verwerken...gewoon die gaan halen dus!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

olea europea 9 jaren 11 maanden geleden #33195

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Om de takken te laten zetten in de vorm die je een tak geeft, heb je groei nodig. Zeker als je nog met jong spul bent, is een beetje ingroei helemaal niet erg, dat groeit er weer uit in de loop van enkele jaren.

Koperdraad van de bouwmarkt kan wel, maar dan moet je de mogelijkheid hebben om het te verhitten: Bonsai draad wordt na het trekken afgegloeid, waardoor het soepeler wordt. Bij bv electriciteitsdraad gebeurd dit niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

olea europea 9 jaren 11 maanden geleden #33208

  • EdwinKappers
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 47
  • Ontvangen bedankjes 1
Het koperdraad wat ik heb is aardig soepel. Maar voor het gebruiken, moet ik het even verhitten? Wordt het dan nog soepeler. Heb nog wel een goeie brander thuis, dus dat is geen probleem. Voor nu, aangezien ik net begonnen ben, vond ik het een behoorlijke kostenpost om allerlei verschillende soorten bonsaidraad aan te gaan schaffen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

olea europea 9 jaren 11 maanden geleden #33209

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
ik heb me door de winkel beetje laten begeleiden wwat ik best kan nemen aangezien ik een beginner ben en voorlopig enkel dunne takken en zo ging bedraden...ben goe geholpen en da kostte precies toch nie zo veel(paar euro voor een klein rolleke denk ik)
nou ja,aangezien ik nie weet hoe of wa met de draad van de bouwmarkt,hou ik het maar bij degene die ik heb..
kheb nu 2 diktes...voorlopig genoeg denk ik...
snoeischaren en zo had ik zowiezo al liggen,en kheb zo een paar kleine gevallekes ook om wa fijner te werken...
echt een investering in bonsai heb ik voorlasnog nie gedaan,daar wacht ik beeke mee tot ik weet waar ik mee bezig ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

olea europea 9 jaren 11 maanden geleden #33214

  • Matje
  • Matje's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87
Praten toch over niet meer als enkele tientjes op jaarbasis denk ik zo,wellicht max 100 euro als je ook voeding en grondmix mee telt.
Scharen hoef je ook niet allemaal ineens te kopen, dus dat valt ook wel mee.
Er zijn duurdere hobby's, mijn koi eten alleen al voor 150 euro per jaar tel ik stroom en waterverbruik niet eens mee, zullen enkele tientjes per maand zijn.

Ik heb zelf ook in het begin gewoon binddraad van een tuincentrum gebruikt en elektra draad voor dikkere takken, maar na een bezoek aan de bonsai studio voor dacht ik 25 euro aan draad gekocht en 2 jaar mee gedaan. De 'echte'bonsai draad is wel echt stukken makkelijker werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

olea europea 9 jaren 11 maanden geleden #33216

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
ja draad is nu nie de grote factor in de prijs denk ik ook..en aangezien ik eerder al "gewoon" tuinierde heb ik een en ander ook liggen(denk maar aan meststoffen en potten snoeigereedschap etc.)
bonssaidraad is gewoon soepelere te verwerken,in het begin dacht ik ook :bonsaidraad?? vast weer een verkooptruc(net zoals meststoffen voor elk plantje apart..)maar da ist dus nie,ge kunt bakkeleien over de soort mest en de grond en zo,maar draad is eerder een factor die zowat iedereen over eens is denk ik...wat nie wil zeggen da andere ook nie kan,zeker als je dat al hebt liggen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

olea europea 9 jaren 1 maand geleden #37953

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
er is nieuwe groei in de mini olijfkes...ben dus begonnen met nijpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

olea europea 9 jaren 1 maand geleden #37960

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Plaatjes! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

olea europea 9 jaren 1 maand geleden #37964

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
komen er aan,kmoet ze eerst nog schieten......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

olea europea 9 jaren 1 maand geleden #37981

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
valt nog lange nie veel te zien,maar allee hier zijn de 2 minikes(kheb buiten nog 2 olijfkes..gewone grote)






Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts