Onderwerp:

wortels 9 jaren 11 maanden geleden #33447

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
tja,ook ik kijk nu heel anders aan tegen planten die ik al een hele tijd in mijn bezit heb...
terwijl ik vroeger enkel keek naar de algehele groei en de bladeren,kruin etc...
kijk ik steeds vaker naar de stam,en de wortels.
en mijn oog viel op 2 klimmers:een minikiwi (mannelijke plant) en een lonicera..
de kiwi stond in pot tot ik een plekje zou winden....konijn was sneller dan ik...bijna tot aan de grond opgevret :blink:
dus door mij opgegeven,liep weer uit,ergens opzij gezet(voortuin,daar komt die trut nie)en in pot laten zitten.
dit is het derde jaar da ik ze heb en wou ze toch in vollegrond gaan zetten,want kheb ergens een vrouwelijke plant ook(en ja hoor,ook deze is onder handen genomen geweest door haar)en ik wou die bij mekaar in de buurt planten..
en dan kijk ik naar de wortels die mooi rondom verspreid zitten...
en denk:wie weet :whistle:







sedert vorig jaar in de vollegrond,maar daarvoor 2 jaren in een grote pot :lonicera...







ook spontane zaailingen laat ik nu eerst een tijdje groeien(als ze nie te veel in de weg zitten)met het gedacht van:wie weet....
zo heb ik dus een heleboel spontane zaailingen van zure kers...en acer pseudoplatanus,en eikjes ,appel...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by cetinel.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts