Onderwerp:

Help! Mijn vriend wil een bonsai! 9 jaren 3 weken geleden #38362

  • JonellvanderWal
  • JonellvanderWal's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal!

Mijn vriend heeft het al een tijd over een bonsai boom, en dat hij er graag een zou willen hebben.
Nu is hij eind deze maand jarig en wil ik hem er graag een cadeau doen. Nu heb ik alleen twee probleempjes:
Ik heb er alleen totaal geen verstand van en ik wil dat het een verassing is dus ik kan hem niks vragen over zijn voorkeur.... :(

Nu is mijn vraag dus:
Help! hoe moet ik beginnen? :huh:
Ik wil graag weten wat je allemaal nodig hebt om een bonsaiboompje te verzorgen want het lijkt me leuk als hij van zo
klein mogelijk kan beginnen met zijn boom verzorgen. dus niet zo'n kant en klaar ding van de ikea.

Daarnaast zou ik ook graag willen weten welke soort makkelijk is om mee te beginnen. We hebben een grote tuin maar ook
binnen genoeg plek. dus binnen/buiten soort maakt niet zoveel uit. Zelf zou ik het wel leuk vinden als de boom mooie bloemen
krijgt.

En tips over hoe je voor zo'n boom zorgt zijn ook altijd welkom natuurlijk! Zijn er boeken of mensen of websites zoals deze die uitgebreide
informatie hebben over het kweken van je eigen boom? Ik hoor het allemaal graag

Help a girl out! :blush:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by JonellvanderWal.

Help! Mijn vriend wil een bonsai! 9 jaren 3 weken geleden #38363

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Tsja.. Ik zou bijna zeggen.. Maak er een dagje uit van. Bedenk hoeveel je kwijt wilt zijn, en neem hem mee naar een bonsai handelaar in de buurt. Daar kan hij zo een paar uur zoet zijn. En meestal kan jij er ook wel een kop koffie krijgen ;)

Deshima bonsai is wel een leuke plek om langs te gaan centraal in Nederland. (Weet niet waar je bent).

Je KAN van klein beginnen, maar het is wel lastig. hm.. Help[t niet veel dit antworod denk ik. De vraag is ook zooo breed :D
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JonellvanderWal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help! Mijn vriend wil een bonsai! 9 jaren 3 weken geleden #38364

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247
Het is inderdaad een lastige vraag. Veel mensen hebben geen idee wat een bonsai eigenlijk is, en kennen alleen de boompjes uit tuincentra en die van Ikea (en dat zijn dus geen bonsai).

Afhankelijk van waar je woont, is het misschien een idee hem een lidmaatschap van een bonsai-vereniging aan te bieden?

Website over bonsai... talloze. Je had natuurlijk al gegoogled (neem aan dat je zo op deze site terecht kwam). Hier is al redelijk veel te vinden, een van de vele andere interessante sites is bonsai4me.com

Daarnaast zou ik ook graag willen weten welke soort makkelijk is om mee te beginnen. We hebben een grote tuin maar ook
binnen genoeg plek. dus binnen/buiten soort maakt niet zoveel uit. Zelf zou ik het wel leuk vinden als de boom mooie bloemen
krijgt.


Ik zou altijd voor een buitenboom kiezen - een sierappel (malus) of een kers (prunus incisa bijvoorbeeld) misschien ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JonellvanderWal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Help! Mijn vriend wil een bonsai! 9 jaren 3 weken geleden #38365

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Voor bomen met bloemetjes moet je eens bij BonsaiPlaza kijken in Delft.
Tevens hebben ze daar alles om bonsai te onderhouden.
En koffie krijg je er ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JonellvanderWal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help! Mijn vriend wil een bonsai! 9 jaren 3 weken geleden #38374

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165

rravenho schreef : Voor bomen met bloemetjes moet je eens bij BonsaiPlaza kijken in Delft.
Tevens hebben ze daar alles om bonsai te onderhouden.
En koffie krijg je er ook.


Goede koffie zelfs. :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren