Onderwerp:

Help! Mijn vriend wil een bonsai! 9 jaren 3 weken geleden #38362

  • JonellvanderWal
  • JonellvanderWal's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal!

Mijn vriend heeft het al een tijd over een bonsai boom, en dat hij er graag een zou willen hebben.
Nu is hij eind deze maand jarig en wil ik hem er graag een cadeau doen. Nu heb ik alleen twee probleempjes:
Ik heb er alleen totaal geen verstand van en ik wil dat het een verassing is dus ik kan hem niks vragen over zijn voorkeur.... :(

Nu is mijn vraag dus:
Help! hoe moet ik beginnen? :huh:
Ik wil graag weten wat je allemaal nodig hebt om een bonsaiboompje te verzorgen want het lijkt me leuk als hij van zo
klein mogelijk kan beginnen met zijn boom verzorgen. dus niet zo'n kant en klaar ding van de ikea.

Daarnaast zou ik ook graag willen weten welke soort makkelijk is om mee te beginnen. We hebben een grote tuin maar ook
binnen genoeg plek. dus binnen/buiten soort maakt niet zoveel uit. Zelf zou ik het wel leuk vinden als de boom mooie bloemen
krijgt.

En tips over hoe je voor zo'n boom zorgt zijn ook altijd welkom natuurlijk! Zijn er boeken of mensen of websites zoals deze die uitgebreide
informatie hebben over het kweken van je eigen boom? Ik hoor het allemaal graag

Help a girl out! :blush:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by JonellvanderWal.

Help! Mijn vriend wil een bonsai! 9 jaren 3 weken geleden #38363

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Tsja.. Ik zou bijna zeggen.. Maak er een dagje uit van. Bedenk hoeveel je kwijt wilt zijn, en neem hem mee naar een bonsai handelaar in de buurt. Daar kan hij zo een paar uur zoet zijn. En meestal kan jij er ook wel een kop koffie krijgen ;)