Onderwerp:

zanthoxylum piperitum verzorging 9 jaren 1 week geleden #38600

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Beetje geneusd op het internet, maar niet zoveel info gevonden over de verzorging van het peperboompje.
Ik heb zo een piepklein gevalleke aangeschaft vandaag en gelijk groter gezet aangezien die muurvast in zijn eveneens minieme potteke zat..
Mijn bedoeling is om da onooglijk geval een paar jaar flink te Laten groeien..
Aamgezien ik m nog maar net heb staat hij momenteel binnen, bij het raam, houd wel van zon heb ik gelezen.
Maar om te beginnen toch ietskes verder gezet het was een stekje geweest want onder de aarde zat dus een "stokje"met wortels aan..
Een beetje laten acclimatiseren,dan naar buiten,regelmatig voeding en bij vorst binnenhalen??
Ik zou hem graag wat dikker zien worden,iemand een idee of die na drastisch inkorten weer goed uitloopt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zanthoxylum piperitum verzorging 9 jaren 1 week geleden #38606

  • MaartenPan
  • MaartenPan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 443
  • Ontvangen bedankjes 88
Hey Fatma,

Hij komt oorspronkelijk uit de Himalaya, dus enige vorst kan hij hebben (tot zone 5), echter, als het hard vriest zou ik hem wel naar binnen laten, anders kan hij nog wel 'ns doodgaan ;)
Ik denk dat hij nu al wel naar buiten kan, het is de afgelopen dagen zo mooi weer geweest :lol:

Ik weet niet of hij hard terugsnoeien overleeft, maar als het nog n stokje is zou ik dat niet durven haha

De link hieronder geeft wat extra info, al issie wel in het Engels, hoop dat het geen probleem is.
Wat het grondmengselgedeelte betreft; daar hou ik me helemaal buiten ;)


guide.makebonsai.com/bonsai_species_guid...g.asp?SpeciesID=5008

Over het pinchen en terugsnoeien tot op twee takjes met blaadjes weet ik het ook niet helemaal, maar Walter Pall heeft er in ieder geval een heel mooi stuk over geschreven (in het Engels en Duits)

walter-pall-bonsai.blogspot.cz/2013/02/r...maple-hedge.html?m=1

Kan je alsjeblieft een foto plaatsen, je hebt me nieuwsgierig gemaakt ^^

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zanthoxylum piperitum verzorging 9 jaren 1 week geleden #38608

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Bedankt voor je reactie, het drastuach terugsnoeien heeft betrekking op een grotere plant hoor, was dat niet van plan nu te doen, ik wil hem niet direct buiten zetten vanwege de kans op verbranding, elke dag beetje
wennen..
Bedankt voor de linken, die ga ik es bestuderen



Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by cetinel.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts