Onderwerp:

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62865

  • Peterleeuw
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 0
Daarom voor 25-30 euro wil ik wel een gok wagen voor een binnen boompje.

Welke is dan de beste keuze voor mij?
Misschien eventueel met voorbeelden op internet shops?

Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62867

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68

Peterleeuw schreef : Daarom voor 25-30 euro wil ik wel een gok wagen voor een binnen boompje.

Welke is dan de beste keuze voor mij?
Misschien eventueel met voorbeelden op internet shops?

Alvast bedankt


Ik zou voor zoiets gaan (sterker nog, ik heb beide van hen). En dan heb ik het over jouw wens, binnen bonsai, niet over buiten. De link is tevens de verkopende webpagina.

zanthoxylum piperitium
Ligustrum Chinensis

Voor deze prijs zou je ze zelfs samen kunnen kopen. Er staan ook duurdere chinensis van 30 euro op eventueel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by WimmelSan.

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62873

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

WimmelSan schreef :

Trap schreef :

WimmelSan schreef :
Oh, het 2e boompje wat ik gekocht had, de Ligustrum Chinensis, vraagt iets meer aandacht/controle, maar is ook zeer vergevingsgezind.


Ja iemand die ik ken heeft die ook binnen. Hij geeft elke dag water, staat boven een verwarming, hij heeft al eens kaal gestaan, zit er aan te snoeien als zot, enzoverder. Ik zeg hem dat hij toch wat moet oppassen... maar nee... hij groeit weer zegt hij :lol: de boom houdt het al 3 maanden uit bij hem :lol: Blijkbaar zijn die bomen van staal :dry: maar staal heeft ook een breekpunt, toch?


Tuurlijk, kan altijd een keer fout gaan maar feit is dat de topic starter wil beginnen met Bonsai. Dan is juist een vergevingsgezind boompje zoals een Ligustrum ofzo perfect. Dan kun je eerst zorg dragen voor caring en ondertussen veel leren door te lezen en bekijken op internet of boeken.

Gaat ie uiteindelijk dood ben je 15 euro kwijt maar veel kennis rijker. Natuurlijk is dat niet de bedoeling maar toch. Ik heb van mijn 2 binnenboompjes al vrij veel geleerd en nu ik er 7 buitenboompjes bij heb staan komt er nog meer info binnen. Ik vind het geen slecht idee om met een binnenbonsai te beginnen, vrij snel wil je meer en ga je alsnog buitenbonsai halen ;).


Ja, eerst lekker eigenwijs de boom om zeep helpen :lol: nu ik ben ook eigenwijs dus we vallen niemand aan... De meeste beginnen trouwens met zo een boompje binnen. Ik heb er binnen al heel wat kapot laten gaan (spint, droogte,...), de ficussen leven nog...

@peter: je boompje die je zal kopen voor binnen kan in de zomer altijd even naar buiten. Dit heeft een positief effect op de boom... luchtvochtigheid, regen en eventueel (afhankelijk van de soort) direct zonlicht. Met dat laatste echter wel oppassen, de meeste bomen hebben even tijd nodig om te wennen aan zonlicht. Dus ga bv niet van 3 uur zonlicht voor een raam naar 8 uur zonlicht buiten, maar doe dit geleidelijk en zet die bv eerst op een plaats van 4 uur zonlicht dan 5,...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WimmelSan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62874

  • Peterleeuw
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 0
En dan nog tips wat ik erbij moet kopen om het begin mee door te komen? Voeding?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62876

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68

Trap schreef :

WimmelSan schreef :

Trap schreef :

WimmelSan schreef :
Oh, het 2e boompje wat ik gekocht had, de Ligustrum Chinensis, vraagt iets meer aandacht/controle, maar is ook zeer vergevingsgezind.


Ja iemand die ik ken heeft die ook binnen. Hij geeft elke dag water, staat boven een verwarming, hij heeft al eens kaal gestaan, zit er aan te snoeien als zot, enzoverder. Ik zeg hem dat hij toch wat moet oppassen... maar nee... hij groeit weer zegt hij :lol: de boom houdt het al 3 maanden uit bij hem :lol: Blijkbaar zijn die bomen van staal :dry: maar staal heeft ook een breekpunt, toch?


Tuurlijk, kan altijd een keer fout gaan maar feit is dat de topic starter wil beginnen met Bonsai. Dan is juist een vergevingsgezind boompje zoals een Ligustrum ofzo perfect. Dan kun je eerst zorg dragen voor caring en ondertussen veel leren door te lezen en bekijken op internet of boeken.

Gaat ie uiteindelijk dood ben je 15 euro kwijt maar veel kennis rijker. Natuurlijk is dat niet de bedoeling maar toch. Ik heb van mijn 2 binnenboompjes al vrij veel geleerd en nu ik er 7 buitenboompjes bij heb staan komt er nog meer info binnen. Ik vind het geen slecht idee om met een binnenbonsai te beginnen, vrij snel wil je meer en ga je alsnog buitenbonsai halen ;).


Ja, eerst lekker eigenwijs de boom om zeep helpen :lol: nu ik ben ook eigenwijs dus we vallen niemand aan... De meeste beginnen trouwens met zo een boompje binnen. Ik heb er binnen al heel wat kapot laten gaan (spint, droogte,...), de ficussen leven nog...

@peter: je boompje die je zal kopen voor binnen kan in de zomer altijd even naar buiten. Dit heeft een positief effect op de boom... luchtvochtigheid, regen en eventueel (afhankelijk van de soort) direct zonlicht. Met dat laatste echter wel oppassen, de meeste bomen hebben even tijd nodig om te wennen aan zonlicht. Dus ga bv niet van 3 uur zonlicht voor een raam naar 8 uur zonlicht buiten, maar doe dit geleidelijk en zet die bv eerst op een plaats van 4 uur zonlicht dan 5,...


Tx voor de laatste toevoeging, dat had ik wel ff mee mogen melden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62878

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

Peterleeuw schreef : En dan nog tips wat ik erbij moet kopen om het begin mee door te komen? Voeding?


ja mss iets vloeibaar als het toch voor binnen is. Maakt niet zoveel uit zolang het maar de elementen bevat dat te plant nodig heeft. En aan de dosis houden, mag zelf iets minder dan aangegeven!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62880

  • Peterleeuw
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 0
Iemand bekend met de webshop hoka-en?

Als ik nu bestel zou dat dan nog verzonden worden vandaag? Kan dat nergens vinden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62881

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68
Het beste is om ze even te bellen, dan weet je het zeker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62882

  • Peterleeuw
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 0
Had bonsaimoyogi een mail gestuurd, deze mailde net terug dat een:
Ulmus parvifolia een goede beginners boom is.
Evt met starterspakket :

https://www.bonsaimoyogi.nl/bonsaimoyogi.nl/starters-kit-Rieten-opbergmandje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginner wil 1e boompje kopen. 7 jaren 2 maanden geleden #62883

  • WimmelSan
  • WimmelSan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 381
  • Ontvangen bedankjes 68
Prima spul maar let wel, die doet het buiten beter dan binnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts