Onderwerp:

Bonchi 6 jaren 5 maanden geleden #71018

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Ne keer wat anders: de moestuin loopt min of meer op zen einde, dus tijd om een paar peperplantjes binnen te pakken....
Planten tussen 60 en 125cm werden gereduceerd tot stokjes en stompjes van vijf- zes cm, tot 15cm.....er Zit al wat groei in, en bij de trifetti zijn de eerste bloemen alweer een feit.
Toch een iets decoratievere manier van pepers overwinteren vind ik.

Deze moet eerst nog wat beter uitlopen en Dan gaat er nog minstens de helft af

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonchi 6 jaren 5 maanden geleden #71019

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Sommige hebben alweer redelijk wat blaadjes

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonchi 6 jaren 5 maanden geleden #71026

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Tof! Kan veel ouder worden dan je terug vind op internet. Ik heb er 1tje die nu 6 jaar oud is. Ik heb toch eens een artikel gevonden van iemand die al peperplantjes meer dan 10 jaar in leven houdt. Weet jij hier meer van?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonchi 6 jaren 5 maanden geleden #71029

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Wat Bedoel je van meer weten?
Ik weet dat mijn Papa zaliger toen ik nog een kind was(en ik Ben er ondertussen vijftig) vertelde over zijn kameraad die een peperplant had die al jaren oud was, en zelfs binnen nog pepertjes gaf in de winter....
Dat was in turkije, daar heb je ook wel koude winters (in mijn geboortestreek dus) maar de lente komt veel vroeger..... Pepers en tomaten worden gewoon in vollegrond gezaaid etc.... Dus ik Stond er nooit bij stil dat het hier ook zou kunnen.
Tot een vriendin me een link Stuurde van fatali's growing guide for bonsai chillies of Zoiets, jaar voordien had ik al vruchteloos pepertjes proberen overwinteren, maar ergens in Februari legden ze toch steeds het loodje.....
Op deze manier heb je een redelijk attractieve plant die in de lente weer uitgeplant Kan worden en wederom pepertjes geeft....
Uiteindelijk wil ik een paar Mooie, continu als bonchi houden.. Maar eerst een paar jaar dikken he

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonchi 6 jaren 5 maanden geleden #71030

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Mijn ervaring is dat de kleine pepertjes beter lukken, welke heb jij? Zal na zes jaar wel al leuk stammetje en wortelvoet hebben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonchi 6 jaren 5 maanden geleden #71032

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
het is eerder een ministruikje, op internet zeiden dat deze 2 tot 3 jaar in leven konden blijven. Ik plant ze meestal ook in volle grond in de koude kas. Ik heb al grotere soorten kunnen kweken en ook de pikantere soorten (bhut jolokia, carolina reaper). Lemon drop, habanero chocolat, peter pepper,.. ik heb al enorm veel soorten gehad en allemaal een mooie oogst van gehad. Dan droog ik die en vermaal die tot poeder. De meeste zaden haal ik hier: www.peperzaden.nl/ wat duurder vind ik, maar alle zaden hebben een hoog kiempercentage en worden netjes verpakt en sticker met de naam op het zakje. En af en toe krijg je eens wat zaden van iets dat je niet besteld hebt extra.

In pot heb ik kleinere pepers en lagere opbrengst, daarom plant ik ze vooral in volle grond in de winter haal ik ze uit en het jaar erop komt er een andere soort in de plaats.

Ik ga mss toch ééns met een nieuw plantje (of plantjes samenbinden) ook een bonchi te vormen. Lijkt me leuk als ik zo je foto's zie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonchi 6 jaren 5 maanden geleden #71033

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Ik zet de mijne ook in vollegrond, waar ik geen plaats voor heb gaat in potten die ik her en Der een plekje probeer te geven, de gevlochten stammetjes was ik zelfs helemaal vergeten, blijkbaar had ik dat gedaan toen mijn zaailingskes nog heel klein waren..... Vond ze ergens in een hoeken tussen het onkruid, zijn rawitjes.
Ik heb een Peruvian purple, van die wil ik heel graag dat het lukt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonchi 6 jaren 5 maanden geleden #71034

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Of was het de fillius Bleu B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts