Onderwerp:

Bonzai verliest nu blaadjes 1 jaar 1 maand geleden #95860

  • Wally
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Goede avond,
Ik zoek hulp voor de verzorging van mijn bonsai Carmona retusa. Mijn bonsai heb ik nu zo half jaar. Stond eerst op mijn eet tafel. Een maand geleden heb ikk hem in raam kozijn staan. Toen ik mijn bonsai net had, was deze mooi aan het groeien en kreeg ik nieuwe takjes en blaadjes. Ik geef mijn bonsai 1x perweek water in de avond uren(gietertje water tot water uit de pot komt dan zet ik hem terug op de schaal) Bij aanschaf van de boom had ik een watermeter in de pot zitten maar 2 maanden geleden eruit gehaald, omdat deze niet goed werkte. Nu begon mijn boompje rond januari blad te verliezen. Nu is mijn bonsai bijna kaal aan het worden. Elke keer als ik hem water geef is de grond ook echt droog. Ik geef de boom ook af en toe bonsai voeding en besproei ik hem met plate spuit. Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Kan iemand mij tips geven. Ik dacht dat ik me goed had ingelezen. Nu heb ik gelezen dat deze plant normaal zijn bladeren niet verliest. Maar wat doe ik verkeerd????

Graag advies

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonzai verliest nu blaadjes 1 jaar 1 maand geleden #95861

  • Panda
  • Panda's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1215
  • Ontvangen bedankjes 110
Er zat een watermeter in, wil dat zeggen dat hij in een pot zonder drainagegaten staat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonzai verliest nu blaadjes 1 jaar 1 maand geleden #95869

  • Wally
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
De pot waar de plant in staat is een banzai pot n heeft drainage gaten. Toen ik de plant kocht wist ik nog niet hoe je kon zien of de plant dorst had vandaar de meter. Nu na maanden zie ik het goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonzai verliest nu blaadjes 1 jaar 1 maand geleden #95870

  • JosvanE
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 50
  • Ontvangen bedankjes 11
Te weinig licht, te droge lucht, te droge grond. Het kan alles zijn en ook een combinatie van factoren (waarschijnlijk dat laatste).
Weet niet of Carmona gevoelig is voor Spint, maar is zeker niet uit te sluiten in huis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren