Onderwerp:

Bemesting voor de winter na 'verwaarlozing' zomer 7 maanden 1 week geleden #96484

  • Panda
  • Panda's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1215
  • Ontvangen bedankjes 110
Door tijdgebrek en andere dingen aan mijn hoofd, heb ik mijn planten dit groeiseizoen een beetje verwaarloosd.
Ze hebben steeds water gekregen en er is hier en daar gesnoeid, maar ik heb hen bijna niet bemest. Slechts 2 of 3 keer hebben ze vloeibare mest gekregen en geen vaste.
Hoe kan ik nu best bemesten opdat zij goed uit de winter zullen komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bemesting voor de winter na 'verwaarlozing' zomer 7 maanden 1 week geleden #96485

  • Griekse bonsai
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 393
  • Ontvangen bedankjes 163
Hallo Panda,

als ze nog in het begin van het kweekstadium zijn, zou ik ze pas a.s. voorjaar mest geven. Ze blijven bij een normale behandeling echt wel leven.
Iets gevorderde boompjes kun je eventueel met NPK 0-10-10 bemesten. Dat is ook vloeibare mest en kun je geven vanaf 1/2 oktober.
Dat is speciale mest voor de winter, wat geen bovengrondse groei geeft maar wat wel het wortelgestel heel goed doet en het ook helpt goed door de winter heen te komen.

Bonsaigroet, Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bemesting voor de winter na 'verwaarlozing' zomer 7 maanden 1 week geleden #96486

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 268
  • Ontvangen bedankjes 67
Ik geef al mijn planten in pot (bonsai en gewoon) en sommige in de vaste grond altijd vinassekali en beendermeel in de herfst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bemesting voor de winter na 'verwaarlozing' zomer 7 maanden 1 week geleden #96487

  • Panda
  • Panda's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1215
  • Ontvangen bedankjes 110
De meeste van mijn bomen/planten zijn in beginstadium.
Ik heb dit voorjaar enkele bomen gehad die niet uitliepen ondanks dat ze nog leefden. Het lijkt me dat deze bomen te weinig reserves hadden om uit te lopen?
Dit wil ik dan ook vermijden naar volgend voorjaar toe. Ik vraagt me dan ook af of een boom/plant voldoende reserves kan opbouwen als hij in een inert substraat staat en zo goed als geen voedingsstoffen heeft gehad...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren