Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

aralia (polyscias) fabian 8 jaren 2 maanden geleden #45138

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Hallo ik zag bij de winkel dit boompje/plant staan voor 6 euro ik vind het er wel leuk uitzien heb alleen geen idee of het bonsai materiaal kan zijn voor mij om op te oefenen
ik heb ook ficus ginseng voorbij zien komen als potentieel bonsai dus dacht misschien kan dit dus ook wel zo niet blijft het een kamerplant

iemand hier bekent met het soort ?
ik heb ook een foto van het blad hier is iets mis mee denk ik bang dat het beestjes zijn iemand een idee ?

postimg.org/image/q0o7rtb4n

postimg.org/image/z631seu5t

postimg.org/image/nt9trz5jf

postimg.org/image/ykfgomi75

foto's in het bericht lukte niet uploaden in het bericht werkt blijkbaar niet meer op mijn mobiel dus even met links gewerkt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dennisfranx.

aralia (polyscias) fabian 8 jaren 2 maanden geleden #45139

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Goegel maar eens op polyscias bonsai en dan vind je.....niks dat op bonsai lijkt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aralia (polyscias) fabian 8 jaren 2 maanden geleden #45150

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Ja ik zie het idd had wat gelezen dat elke plant met een stam van hout tot mogelijk bonsai kon gaan maar heb dit denk te letterlijk genomen dan.
mijn vraag nog steeds, kan ik op het boompje oefenen met bijv bedraden en snoeien en verpotten etc of heeft dat geen zin omdat bonsai boompjes andere eigenschappen hebben ?
en het blad zijn dat beestjes heb gelezen dat deze erg vatbaar voor spint en bladluis is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dennisfranx.

aralia (polyscias) fabian 8 jaren 2 maanden geleden #45155

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

dennisfranx schreef : Ja ik zie het idd had wat gelezen dat elke plant met een stam van hout tot mogelijk bonsai kon gaan maar heb dit denk te letterlijk genomen dan.
mijn vraag nog steeds, kan ik op het boompje oefenen met bijv bedraden en snoeien en verpotten etc of heeft dat geen zin omdat bonsai boompjes andere eigenschappen hebben ?
en het blad zijn dat beestjes heb gelezen dat deze erg vatbaar voor spint en bladluis is


Het is in principe ook wel zo dat je op iedere houten plant bonsaitechnieken toe zou kunnen passen maar sommige planten zijn dan toch geschikter dan anderen. Ik blijf altijd uit de buurt van planten die kaarsrecht omhoog groeien. Die laten zich moeilijk naar opzij vormen. Als het kon zou iemand het al gedaan hebben en zou je er foto's van kunnen vinden. ... De enige uitzondering daarop is eigenlijk de gingko, die zie je nog wel als bonsai...

Als je goedkope makkelijk toegankelijk binnenbomen zoekt om op te oefenen, zou ik ficus nemen. Zijn veel soorten van die van nature al een boomachtige groeiwijze hebben. ..

maar als je van een uitdaging houdt, kun je deze polyscias toch proberen natuurlijk ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

aralia (polyscias) fabian 8 jaren 2 maanden geleden #45161

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
ik zie het dan maar als uitdaging ik ga denk ik proberen eerst 1 van de stammen te vormen en kijken of ik de blaadjes kleiner kan krijgen om te oefenen , heb een kleine ficus ginseng staan van een vriend van me maar die moet nog even aansterken voordat ik daar aan ga friemelen
en houd me ogen open voor een mooie oefenboom ,
bedankt voor je reactie's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts