Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

magnolia stellata 7 jaren 4 maanden geleden #57169

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Na op bezoek geweest te zijn bij Jelle ben ik wat gaan nadenken over het gemak van Shohin boompjes ( kwestie van gewicht,niet van maken). Vandaag kwam ik deze magnolia stellata met een behoorlijk voetje en een mooie beweging in het onderste stuk van de stam tegen in een tuincentrum . Is uiteraard een pre-pre- bonsai maar ik zie er toch wel iets kleins in....









Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by LucRoux.

magnolia stellata 7 jaren 4 maanden geleden #57171

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
leuk maareh.. Magnolia klein? Werkt dat wel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

magnolia stellata 7 jaren 4 maanden geleden #57174

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
ja hoor ;)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

magnolia stellata 7 jaren 4 maanden geleden #57176

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
de bloemen zijn behoorlijk en het blad is ook vrij groot maar voordat je zo'n dikke stam hebt als jouw voorbeeld ben je nog wel ff onderweg :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

magnolia stellata 7 jaren 4 maanden geleden #57182

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Ik weet het, vandaar ook de smiley.

Ik ben (veel) te laat begonnen met bonsai, daarom ligt bij mij de focus op de reis en niet op de aankomst, maw het is voor mij niet van belang een "afgewerkte" boom te creëren maar eerder mijn plezier te halen uit het werken aan en met .. als je snapt wat ik bedoel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

magnolia stellata 7 jaren 4 maanden geleden #57198

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hm.. Is dat nog wel shohin :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

magnolia stellata 7 jaren 4 maanden geleden #57202

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Ik denken persoonlijk dat een magnolia mooi kan zijn als grote bonsai, laat ons zeggen vanaf 50-60cm hoog en toch wel dik van stam. Uitgaande van de bloem grote.

Ik heb mezelf voorgenomen als ik er ooit een tegen kom naar mijn zin dat ik die zal kopen (als ik mag van mijn vrouw hè ;) ) al is het alleen al maar voor de bloemen geur en pracht

Luc als ik van jouw was zou ik hem ingraven in de tuin voor een paar jaar, met een tegel eronder want een wortelbasis is er al.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by knoep.

magnolia stellata 7 jaren 4 maanden geleden #57204

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Hoi luc,

Leuk om te lezen dat mijn kleine boompjes jou tot nadenken hebben gezet. Het is idd een groot verschil hoe ik met de kleine boompjes in de garage kwam of hoe ik moest sleuren met de grote bomen...

Deze kleine rakkers zijn niet zo gemakkelijk in onderhoud. Alles moet wat juister en het werk is wat fijner. De foutenmarge is klein zeg maar. Maar goed dat je ermee aan de slag wil.

De soort die je nu hebt aangeschaft is idd niet echt geschikt voor shohin. Maar dat kan de pret niet bederven. De vertakking zal grof zijn zoals op je voorbeeld van de dikke magnolia die je toonde. Dit zijn zo van die boompjes dieje je naar voor schuift op de rekken als er bloemen aanstaan. Dan ervan genieten en als ze uitgebloeid zijn terug wat achteruit.

Als het de mijne was zou ik hem in een kistje zetten en terugsnoeien op de eerste tak. Mijn idee.

Verder zou ik zeggen, ga op zk naar soorten die al kleine blaadjes hebben en kleinere knoppen. Deze zijn meer geschikt.
Of naar juniperus green carpet of die soort dingen. Vlak bij jou in de buurt zit boomkweker houtmeyers, ga daar eens rondneuzen en breng wat mee waar je mee aan de slag kan. En je zal zien dat je op relatief korten tijd leuke boompjes kan bekomen in shohinformaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.

magnolia stellata 7 jaren 4 maanden geleden #57206

  • Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 218
  • Ontvangen bedankjes 23

Jellevanlooy schreef : Hoi luc,

Leuk om te lezen dat mijn kleine boompjes jou tot nadenken hebben gezet. Het is idd een groot verschil hoe ik met de kleine boompjes in de garage kwam of hoe ik moest sleuren met de grote bomen...

Deze kleine rakkers zijn niet zo gemakkelijk in onderhoud. Alles moet wat juister en het werk is wat fijner. De foutenmarge is klein zeg maar. Maar goed dat je ermee aan de slag wil.

De soort die je nu hebt aangeschaft is idd niet echt geschikt voor shohin. Maar dat kan de pret niet bederven. De vertakking zal grof zijn zoals op je voorbeeld van de dikke magnolia die je toonde. Dit zijn zo van die boompjes dieje je naar voor schuift op de rekken als er bloemen aanstaan. Dan ervan genieten en als ze uitgebloeid zijn terug wat achteruit.

Als het de mijne was zou ik hem in een kistje zetten en terugsnoeien op de eerste tak. Mijn idee.

Verder zou ik zeggen, ga op zk naar soorten die al kleine blaadjes hebben en kleinere knoppen. Deze zijn meer geschikt.
Of naar juniperus green carpet of die soort dingen. Vlak bij jou in de buurt zit boomkweker houtmeyers, ga daar eens rondneuzen en breng wat mee waar je mee aan de slag kan. En je zal zien dat je op relatief korten tijd leuke boompjes kan bekomen in shohinformaat.



De knoppen worden toch niet kleiner, en de bloemen blijven toch altijd groot zoals een gewone grote magnolia

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

magnolia stellata 6 jaren 11 maanden geleden #66549

  • EdHartman
  • EdHartman's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 3
Sorry dat ik deze topic leen. :-)
Maar bedoel je de plant schuin afknippen en dan de onderste tak door laten groeien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts