Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

haagbeuk probleem 7 jaren 3 maanden geleden #61327

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

Johnnokeijzer schreef : Beste Hercules, zou je willen stoppen met dit topic te vervuilen met zoveel foto's? Het voegt totaal niks toe.


Ik zie de foto's die Hercules heeft geplaatst niet als "vervuiling"
Hij probeert gewoon d.m.v enkele foto's en afbeeldingen datgene duidelijk te maken wat hij bedoelt, niks mis mee toch?
Maar als dat jou stoort dan kun je toch heel eenvoudig gewoon even doorscrollen en ze gewoon negeren.
Hoef je ze niet te zien en hoef je je er ook niet aan te ergeren!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hercules

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

haagbeuk probleem 7 jaren 3 maanden geleden #61339

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Zoals ik al dacht, gewoon wat draaien tot een punt dat je er tevrede mee bent...
Vindt je niks wat voor jou acceptabel is zk dan een betere.

En een nieuwe wortelvoet opbouwen die min of meer tot zijn recht komt bij deze dikte zal
ook jaren duren. Ik zou er mee leren leven. Wat niet makkelijk is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

haagbeuk probleem 7 jaren 3 maanden geleden #61359

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
de foto,s waren als voorbeeld hoe beuk en haagbeuk hun natuurlijke takken opbouw doet.En ja LB ik neem je uitdaging aan[om een haab beuk met een natuurlijke gevormde top heeft.
Nu nog niet m,n jonge bomen laat ik nog even staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

haagbeuk probleem 7 jaren 3 maanden geleden #61367

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

hercules schreef : En ja LB ik neem je uitdaging aan[om een haab beuk met een natuurlijke gevormde top heeft.


Nee. Het verzoek was om te laten zien dat een haagboek van 7 a 10 jaar in een jaar dicht kan groeien. Want dat was maar onzin volgens jou, dat jaar vele jaren en vele meters groei overheen gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ddie tapsheid dmv groei en 7 jaren 3 maanden geleden #61380

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
het is jammer ,als topic plaatser de wond [om tapsheid te krijgen hierdoor] beter had uitgevoerd en op de wijze die ik hem via de site 'zout leeuw; ,en nogmaals [mijn eigen ervaring met loofbomen] waaronder haagbeuk,had gedaan was en wordt het resultaat een natuurlijker ingreep. En nogmaals , werken aan je top had in dit geval geen probleem met andere delen van boom gehad.
Dit is ook de reden dat ik zelden stammen uitgraaf en met allerlei trucs een zogenaamd oude look te ktijgen.Een oude look krijgen vergt nu eenmaal tijd.
Wil je toch resultaat op korte termijn verwijs ik naar de site [eerder genoemd] snoei en groei.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

haagbeuk probleem 7 jaren 3 maanden geleden #61389

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
H, de reden dat ik de top zo gefreesd heb, en niet "jouw" methode heb toegepast is net omwille van de reden die Leatherback aanhaalt: om een top te kweken die natuurlijk aansluit op een stam van die dikte moet je de top jaaaaren laten uitgroeien tot enkele meters om zo een geloofwaardige aansluiting te krijgen. De ontstane wonde door de eerste trunk chop zal dan misschien ook dichtgegroeid zijn, maar waarschijnlijk niet...
De "top" die je nu ziet heeft al 2 jaar vrij gegroeid na het afzagen, reken maar uit hoe lang je nog nodig hebt om de benodigde dikte te kweken..

Om die reden heb ik ervoor gekozen om de wonde uit te frezen, idee bovenste deel van de boom is afgebroken en er is een nieuwe top ontstaan, die ondanks zijn mindere dikte toch overtuigend kan zijn door het gefreesde deel prominent te laten zien...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

haagbeuk probleem 7 jaren 3 maanden geleden #61392

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Ik heb ook een haagbeuk en toen ik zag hoe die callus aanmaakt heb ik ook besloten om de grote wonde te frezen en uit te hollen. Je krijgt die van zen leven niet dicht zonder te laten door groeien.

Beste luc, ondertussen zul je ook al wel door hebben welke mensen weten over wat ze spreken en welke niet. Concentreer je vooral op de dingen die haalbaar zijn bij de boom en maak er het beste van.blijft het storen, overweeg dan om een andere boom te zoeken met minder fouten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

haagbeuk probleem 7 jaren 3 maanden geleden #61403

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
ben de beledigingen zat,mijn manier bevalt jullie niet, wel dit is wat ik van een meester geleerd hebt.Zijn enige commentaar op jullie was...die europianen hebben een filosofie en bonsai technieken naar een europees tinje gebracht.Deze man gruwd van dikke stammen uitgrafen en maar hopen dat het wat wordt. in het na voorjaar bewijs ik dat deze methade goed te doen is maar dikke stammen zijn in Europa in de mode,waarschijnlijk om niet te lang te wachten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jellevanlooy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

haagbeuk probleem 7 jaren 3 maanden geleden #61404

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4725
  • Ontvangen bedankjes 1166
En wie is die meester?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

haagbeuk probleem 7 jaren 3 maanden geleden #61405

  • LucRoux
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
...we wachten met ongeduld op het na voorjaar...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johnnokeijzer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren