Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

Collectie tot nu toe 6 jaren 9 maanden geleden #68609

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Tot zover heb ik

-Helix Hedera (heb hem verpot iets te laat eigenlijk en ben zodoende een aantal takken kwijtgeraakt, is te zien op de foto)
-Sageretia theesanz (intratuin boompje, enkel water aan het geven en nieuwe snoei tot 2 bladeren aan het terugknippen)
-Corylus Contorta (krulhazelaar, deze heb ik gekortwiekt en kijken of er iets moois van te maken valt, kon er weinig tot niets over vinden dus denk dat het een moeilijke soort is om mooi te krijgen als bonsai maar de tijd zal het leren. Vond de wortels en stamverloop gewoon mooi.
-Obtusa Nana (dwergcypres, hoe ik deze ga vormen is ook nog niet zeker maar na veel adviezen hier laat ik hem eerst tot volgend jaar groeien)
-Ilex Crenata (deze staat in de volle grond om de winter goed door te komen en volgend voorjaar wil ik deze in bezemstijl in een bonsaipot zetten)

Als iemand suggesties of ideeen heeft over een van mijn boompjes (opmerkingen) dan hoor ik dat graag. Ben zo goed als nieuw in de bonsai en heb deze boompjes aangeschaft om ervan te leren voordat ik grote aankopen ga doen in de toekomst.
Hier de link met de fotos

1drv.ms/f/s!AvNdn458srGPhS8RBLQ8r0sGBEP4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Zatoichi.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren