Onderwerp:

Japanse esdoorn, hoe krijg je het beste een dikke nebari 4 jaren 10 maanden geleden #81155

  • wesleyd
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste leden,

Ik heb de japanse esdoorn nu een jaar, ik zou de stam dik willen laten groeie. Wat is de beste methode hier voor. Wordt nog overgepot in een iets grotere pot. Wil van die oppervlakkige wortels, maar die zitten er nog niet echt aan, wel zit er een helegrote kluit wortels aan. Wil hem misschien op een plek gaan marcotteren om vanuithier opnieuw te beginnen.

Ik hoor graag jullie methodes!!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse esdoorn, hoe krijg je het beste een dikke nebari 4 jaren 10 maanden geleden #81156

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Bij het verpotten haal je de wortels weg die naar beneden gaan. Horizontale wortels hall je alleen die wortels weg die veel te dink zijn. Alles wat over blijft spreid je horizontaal in de grond uit. Zorg ervoor dat je diep oppot. Als je dat een paar jaar doet krijg je vanzelf een brede nebari. Je kan eventueel iets onder de wortels leggen om te voorkomen dat de wortels vooral naar beneden gaan.

Een schaal die breder is dan diep is ook aan te raden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse esdoorn, hoe krijg je het beste een dikke nebari 4 jaren 10 maanden geleden #81157

  • wesleyd
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor uw reactie, er zit echt een hele dikke kluit met wortels aan, veel kleintjes, moet je die ook nog indunne af kunnen die blijven zitten. Zou ik dat nu kunnne doen in het groeiseizoen of in de winter pas?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse esdoorn, hoe krijg je het beste een dikke nebari 4 jaren 10 maanden geleden #81163

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Verpotten doe je als de knoppen klaar staan om uit te lopen aan het einde van de winter. Zeker als je zulk zwaar werk wilt doen moet je dat niet in de zomer doen.

Mijn advies zou zijn om dit samen met een ervaren persoon te doen, zodat je uit die ervaring kan putten. Je kan heel veel weghalen. Maar je moet wel de juiste weg halen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse esdoorn, hoe krijg je het beste een dikke nebari 4 jaren 10 maanden geleden #81223

  • wesleyd
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0
Oke, bedankt! Ja hij wordt alleen volgendr week even overgezet in een anderepot aangezien deze even voor transport was, ik ga de wortels dan in de winter doen! Ken helaas geen ervaren mensen hier in de buurt.;(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse esdoorn, hoe krijg je het beste een dikke nebari 4 jaren 10 maanden geleden #81224

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Van waar ben je?
Msh zit er een vereniging in je buurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts