Onderwerp:

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29363

  • Derma
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 19
  • Ontvangen bedankjes 1
Gisteren bij iemand langs geweest om bonsai te kopen. Hij had nog een aantal bomen te koop. (zie foto's) Heb foto's + tekst om moeten zetten van docx, naar xps en weer naar jpegs. Niet 100% kwaliteit. Maar indien interesse zal de verkoper wel foto's kunnen versturen.

Hij heeft de bomen op zijn balkon staan (na verhuizing), reden van verkoop is simpelweg dat er geen plaats op balkon meer is.

Verkoper is ook actief op marktplaats: www.marktplaats.nl/verkopers/19558998.html
















Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Derma.

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29364

  • Derma
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 19
  • Ontvangen bedankjes 1
vervolg....

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29365

  • Derma
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 19
  • Ontvangen bedankjes 1
vervolg...














Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29366

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
had die mens ook al eens gecontacteerd.. maar ben er niet verder op ingegaan omdat ik het persoonlijk veel te duur vind voor wat het is.. momenteel vind ik veel beter uitgangsmateriaal voor minder geld..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29367

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

Derma schreef : Gisteren bij iemand langs geweest om bonsai te kopen. Hij had nog een aantal bomen te koop. (zie foto's) Heb foto's + tekst om moeten zetten van docx, naar xps en weer naar jpegs. Niet 100% kwaliteit. Maar indien interesse zal de verkoper wel foto's kunnen versturen.

Hij heeft de bomen op zijn balkon staan (na verhuizing), reden van verkoop is simpelweg dat er geen plaats op balkon meer is.




De reden zal niet ruimtegebrek zijn, maar het willen maken van een woekerwinst.

Ik herken een aantal van deze bomen. Ze komen van marktplaats, een aantal uit de collectie van de opa van iemand die ze aanbood.
Ze vroeg voor de Pinus 80 euro.

De overige bomen die ik herken zijn ook voor heel veel minder via Marktplaats aangeschaft.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29368

  • Derma
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 19
  • Ontvangen bedankjes 1
Hmmmz, da's minder mooi :S

Gelukkig heb ik maar een kleine investering gedaan voor een ginkgo van 70 cm hoog. Dacht zelf een tientje teveel betaald te hebben en waarschijnlijk klopt dat dus ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29369

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Derma, heb je ook daadwerkelijk planten gekocht? Zo ja, heb je foto's welke je gekocht hebt?

Van de foto's moet ik zeggen.. De prijzen zijn fors. Ik hoop dat de bomen in het echt een stuk verder zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29370

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

Derma schreef : Hmmmz, da's minder mooi :S

Gelukkig heb ik maar een kleine investering gedaan voor een ginkgo van 70 cm hoog. Dacht zelf een tientje teveel betaald te hebben en waarschijnlijk klopt dat dus ook.


Dat is relatief, natuurlijk. Als je het een mooie boom vindt, en je het het bedrag waard vond, dan heb je niet teveel betaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29371

  • Derma
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 19
  • Ontvangen bedankjes 1

Auk schreef :

Derma schreef : Hmmmz, da's minder mooi :S

Gelukkig heb ik maar een kleine investering gedaan voor een ginkgo van 70 cm hoog. Dacht zelf een tientje teveel betaald te hebben en waarschijnlijk klopt dat dus ook.


Dat is relatief, natuurlijk. Als je het een mooie boom vindt, en je het het bedrag waard vond, dan heb je niet teveel betaald.


Ik heb de Ginkgo gekocht voor 40 euro. Dacht zelf dat ik +- 10 euro teveel betaald heb. Maar na veel rondkijken op internet zag ik geen andere Ginkgo met die dikte stam voor dat bedrag.

Ik zag net wel een advertentie op internet voor een x aantal Ginkgo's in volle grond voor 15 euro (september 2013). Dus best kans dat dit een ingekorte versie van 1 van die bomen is....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Derma.

Bonsai Collectie te koop 10 jaren 3 maanden geleden #29372

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188

Ik heb de Ginkgo gekocht voor 40 euro. Dacht zelf dat ik +- 10 euro teveel betaald heb. Maar na veel rondkijken op internet zag ik geen andere Ginkgo met die dikte stam voor dat bedrag.


ik weet niet vanwaar je bent.. maar als je goed kijkt vindt je beter voor minder..

vorig seizoen zag ik bij een kweker een hele hoop Ginkgo's die veel dikker waren dan deze op markplaats voor 50€

als je weet waar je moet kijken dan vindt je het wel.. hopelijk kan ik daar volgende week bewijs van geven..

1 raad.. kijk niet TE veel op het internet, maar ga regelmatig eens langs bij een bonsai kweker of zo.. die hebben vaak beter materiaal in promo staan en kan je echt leuke koopjes doen..

ik had het ook aan deze persoon gevraagd, maar na zijn prijzen en bomen gezien te hebben heb ik dus gepast.. en materiaal met veel meer potentieel aangeschaft ergens anders..

ben het wel eens met Auk dat dit misschien wel kan gaan om iemand die opkoopt en verkoop op het internet met reden winst te maken..

als je bv kijkt naar die kleintjes.. azalea 5cm: 60€?
ga naar een bonsai zaak, koop voor 20€ een azalea van ongeveer 9 jaar, snoei hard terug, na 1 seizoen heb je beter..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by AlexW.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts