Onderwerp:

Grote Buxus 9 jaren 6 maanden geleden #35286

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Dag,

Ik heb vorig jaar bij een kweker 2 buxusplanten gekocht. Eigenlijk een beetje met het idee dat ik er wel een zou verliezen. Inmiddels staan ze alweer 8 maanden in de pot, en zijn goed aangeslagen. In het midden van de zomer heb ik de meeste takker terug gesnoeid tot de eerste uitloper. NU zijn de takken weer goed groen.

Ik ben dit weekend bij Teunis Jan Klein (Deshima bonsai) en kan dan eventueel overdracht regelen. Anders op te halen in de regio Enschede (Ahaus).

Vraagprijs 100E
Hoogte: 85cm boven de pot
Stam: 7cm boven de wortels

Let op: De planten stonden in een zeer nat kweekveld. Bij het transport na het uitgraven is de oude losse bast onderaan de stam gaan pellen. Zie laatste foto.









Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grote Buxus 9 jaren 6 maanden geleden #35293

  • bob
  • bob's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 1
mooie materiaal, ik doe net als de top van de planten. het is een schande dat de bast afgepeld aan de basis van de stam wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grote Buxus 9 jaren 6 maanden geleden #35324

  • knoep
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1136
  • Ontvangen bedankjes 348
Amaai,100€ voor een rechte stok,zonder tapsheid en beschadigde bast.

voor dat geld heb je al bij bepaalde mensen een mooie kleine yama sylvestris met interessante stam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grote Buxus 9 jaren 6 maanden geleden #35325

  • Co79
  • Co79's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
  • Ontvangen bedankjes 54
Vind 100 euro idd ook aan de forse kant gezien het materiaal. Je geeft tevens aan dat je deze vorig jaar gekocht hebt, 8 maanden in pot en wat gesnoeid.. Mmm easy money in my opinion, maar degene die t ervoor wil geven, prima

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grote Buxus 9 jaren 6 maanden geleden #35326

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik ben heel benieuwd wat in jullie ogen een reeelere prijs zou zijn.

En als iemand weet waar eventueel betere buxussen van dit formaat te krijgen zijn hou ik me aanbevolen. Deze zijn 35+jr oud, en ik was ze nog niet eerder tegen gekomen, vandaar dat ik er behoorlijk voor betaald heb :( .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grote Buxus 9 jaren 6 maanden geleden #35327

  • Co79
  • Co79's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
  • Ontvangen bedankjes 54
Een reële prijs is in mijn ogen de aankoopprijs. Je hebt er immers niets meegedaan behoudens in een pot en snoei. Wellicht nog 10 euro er bovenop voor de moeite.. Indien dit dan toch in de buurt komt van je 100 euro, tja dan heb je er inderdaad fors voor betaald. Maar nogmaals, je bepaalt vooral zelf wat je wil vragen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grote Buxus 9 jaren 6 maanden geleden #35328

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Co79 schreef : Een reële prijs is in mijn ogen de aankoopprijs. Je hebt er immers niets meegedaan behoudens in een pot en snoei. Wellicht nog 10 euro er bovenop voor de moeite.. Indien dit dan toch in de buurt komt van je 100 euro, tja dan heb je er inderdaad fors voor betaald. Maar nogmaals, je bepaalt vooral zelf wat je wil vragen


Lol,

Dit is dus kostprijs +25E. Vind ik niet heel gek (Aangezien ik benzine ed er niet bij reken). Vandaar mijn vraag: Heeft iemand suggesties waar dit formaat voordeliger te vinden is. Want ik weet het niet, en heb er wel naar gezocht. Dit was de enige teler die ik gevonden heb met Buxus van 2m hoog en stammen van meer dan 3, 4 cm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts