Onderwerp:

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #40992

  • Christian93
  • Christian93's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 124
  • Ontvangen bedankjes 25
Goedenavond,

Na vele mislukte pogingen met het zaaien van zaad, wil ik nu toch wel een paar leuke zaailingen hebben van een paar leuke soorten. Zijn er mensen die weten waar je zulk materiaal kan verkrijgen. Ooit eens bij Hoka-en een 2-3 jarig japans esdoorntje gekocht maar deze is helaas kapot gegaan. Zou graag weer willen beginnen met dit soort materiaal.

Ik ben opzoek naar zaailingen tot maximaal 2-3 jaar oud als leuk start materiaal van de volgende soorten,
Acer palmatum
Zelkova serrata

Het idee is om er sho-hin projectjes van te maken, als iemand wat weet of heeft staan voor de verkoop zou ik het leuk fijn vinden om wat te horen.

Alvast bedankt,

Christian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Christian93.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #40995

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #40997

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165
Ik ben een opruiming aan het houden.
Zaailingen kan je het al niet echt meer noemen, maar ze kwamen 10 jaar geleden wel uit zaad. :P

Acer palmatum. Normale prijs was het tussen de 60 en 100 Euro. Ze mogen nu weg voor 29 Euro.





Er zijn ondertussen al verschillende de deur uit, maar ik heb er nog wel enkele staan.

Groeten.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Kokedama.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41002

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Heb je de middelste met kroinkel er in nog staan? En zo ja, waar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41006

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165
Die middelste was al eerste eruit. Dat was één van de 3 die 100 Euro waren.
In Rotselaar, België, staan alle bomen.
2 Weken geleden heb ik nog 12 Juniperussen verkocht voor 15 Euro per stuk. Dat was stekmateriaal van ongeveer 7/9 jaar oud.

Her en der heb ik nog materiaal staan waar ik zelf geen tijd meer kan in steken om er bonsai van te maken. Dat verkoop ik dan voor niet veel geld.
Zeker de moeite om eens te komen kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41009

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
hm.. 3 uur rijden is wel een eindje voor een paar boompjes. :)
Goed voor mij, want ik heb toch al te veel planten staan !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41107

  • Christian93
  • Christian93's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 124
  • Ontvangen bedankjes 25

Alex Waeytens schreef : www.bonsai.de/shop/jonge-planten-c-51_55.htm

Dankje voor de link Alex, ik ga hier gewoon wat bestellen. Iemand al ervaring met deze site? normaal ben ik niet zo'n fan van online planten bestellen, al helemaal niet vanuit het buitenland. Ik koop met enige regelmaat wel eens wat kwa tropische orchideeën online, maar ook dit soort plantjes zijn erg kwetsbaar vandaar mijn vraag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41108

  • Christian93
  • Christian93's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 124
  • Ontvangen bedankjes 25

Kokedama schreef : Ik ben een opruiming aan het houden.
Zaailingen kan je het al niet echt meer noemen, maar ze kwamen 10 jaar geleden wel uit zaad. :P

Acer palmatum. Normale prijs was het tussen de 60 en 100 Euro. Ze mogen nu weg voor 29 Euro.





Er zijn ondertussen al verschillende de deur uit, maar ik heb er nog wel enkele staan.

Groeten.


Zijn inderdaad wat groter als waar ik naar opzoek was, in de link die boven vermeld was ga ik wat bestellen en vanuit daar zelf wat maken, ik kan altijd nog een zaaipoging wagen deze winter met hopelijk wat mooie zaailingen die boven zullen komen. Tot nu toe heb ik nooit geluk, misschien ligt het wel aan de versheid van het zaad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41109

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165

Christian93 schreef :

Kokedama schreef : Ik ben een opruiming aan het houden.
Zaailingen kan je het al niet echt meer noemen, maar ze kwamen 10 jaar geleden wel uit zaad. :P

Acer palmatum. Normale prijs was het tussen de 60 en 100 Euro. Ze mogen nu weg voor 29 Euro.





Er zijn ondertussen al verschillende de deur uit, maar ik heb er nog wel enkele staan.

Groeten.


Zijn inderdaad wat groter als waar ik naar opzoek was, in de link die boven vermeld was ga ik wat bestellen en vanuit daar zelf wat maken, ik kan altijd nog een zaaipoging wagen deze winter met hopelijk wat mooie zaailingen die boven zullen komen. Tot nu toe heb ik nooit geluk, misschien ligt het wel aan de versheid van het zaad?


Als je in zit met de grootte van dit materiaal heb ik een meevaller voor u. Het zijn nog enkel de kleintjes die overblijven nu. :lol:

De plantjes die je hier ziet zijn van zaad dat zelf van de boom geoogst is. Enkele dagen later in een bakje met water en nog eens enkele dagen later in losse aarde zaaien.
Dit allemaal in een tijdspannen van begin tot eind oktober. Buiten laten staan gedurende de hele winter en in het voorjaar komt 100% uit. Van die 100% zal er ongeveer de helft het overleven tot de zomer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41111

  • Christian93
  • Christian93's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 124
  • Ontvangen bedankjes 25
Oh dat is inderdaad een meevaller, het idee is om er shohin projectjes mee te starten dus vandaar dat ik opzoek ben naar klein materiaal. Deze boompjes hebben ook al een leuke omvang van stam dus dat maakt ze wel heel erg interessant.
Om welk van de boompjes gaat het en heeft u er ook meerdere foto's van? en is het versturen van de bomen een probleem? Ik woon namelijk in het noorden van het land dus belgië is wel een hele zit voor een boom ;)

Bedankt voor de tip van het zaaien. Ik heb helaas hier al jaren geen zaad meer van me acers uit de tuin, vroeger had ik dit wel dus nu moet ik het altijd doen met verzameld zaad van internet helaas. Ik denk dat het zaad dat je via internet koopt niet altijd even vers is en dat ik misschien hierdoor geen succes had. Ik ga het dit jaar nog eensl een nieuwe poging geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Christian93.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren