Onderwerp:

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41113

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88
de boompjes van kokedama zijn ideaal voor shohin projectjes

zelfs met de zaailingen die jij wil ga je nog jaren in volle grond moeten kweken voor je er iets mee kan..
ik heb daar enkele gekocht op die site, een larix, een juniperus communis en een acer campastre..
de larix is na 3 jaar volle grond klaar voor shohin styling (stam omtrek onderaan zo'n 7cm)
de juniperus moet nog vele jaren gaan
de acer is nu zo'n 4cm onderaan en moet nog vele jaren gaan.. (hoewel ik deze alk jaar goed laat groeien en in de lente enorm laag terugzet om een grote tapsheid te creëren

ik heb goede ervaringen met die site, maar als ik kon kiezen dan zou ik de acers van kokedama nemen.. voor slechts 29€ kan je echt niet mis gaan..
eens flink terugsnoeien en lager laten uitlopen en goed mesten en water geven.. heb je binnen een paar jaar leuk shohin materiaal van al enig niveau!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Alex Waeytens.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41115

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
En MOCHT je nu besluiten niet voor de acers te gaan. De lui achter de website weten waar ze mee bezig zijn. Dus daar krijg je geen rommel; Tot nu toe altijd degeliojk verpakt. (Maar ik zou zelf planten zowieso alleen in koelere periodes laten versturen. Vorige week was ideaal. Komende week iets minder wellicht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gezocht zaailingen 8 jaren 9 maanden geleden #41131

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Twee tot drie jarig stekgoed kost bij een kweker tussen de 10 en 30 cent op kale wortel.
Je moet alleen even een kweker zoeken die bereid is om kleine aantallen te leveren.
Bij deze kwekers moet je niet voor 10 plantjes komen.
Maar 50 stuks van iedere soort die je wilt hebben. En versturen doen ze ook niet voor zulke prijzen.
Levering alleen in het voor of najaar.

Btw. veel kwekers leveren bosjes haagbeuk of beuk (rood/groen) voor het opzetten van hagen.
Dit kost meestal 5 euro de 20/25 stuks, deze zijn vaak 3 of 4 jaar oud. Wil je ze een jaar ouder kost het een euro meer.

www.tuinplant.nl/struiken/bosplantsoen-h...r-liguster-crataegus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren