Onderwerp:

Pre bonsais te koop 6 jaren 5 maanden geleden #71000

  • Jellevanlooy
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Waar moet je hier anders nog over ”zagen” op het forum? Bonsai zie ik niet passeren, prebonsai zelden, het gaat voor 90% over stekje en zaailingen op het forum. Dan mag de juiste term toch wel gebruikt worden niwaar? Het enige waar je nog over kan discuteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.

Pre bonsais te koop 6 jaren 5 maanden geleden #71007

  • de Greef
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 8
Dank Ivan.

Ik heb niet bewust voor een foutieve aanduiding gekozen om mensen op een verkeerd spoor te zetten. Ik ben duidelijk in wat ik aanbied. Zit zelfs een foto bij. In mijn enthousiasme niet echt goed nagedacht. Ik hoopte dat ik iemand er een plezier mee kon doen. Ik heb geen ruinte meer en ze groeien als kool. Ik vind het jammer als ze op de composthoop belanden. jammer dat sommige dan zo 'zeiken'. Iets wat ik veel meemaak op dit forum en de sfeer soms gied verpest.

Overigens heb ik 'zaailingen' staan die 2 jaar ouder zijn en al naar een mooie pot kunnen uitkijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pre bonsais te koop 6 jaren 5 maanden geleden #71008

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

de Greef schreef : Dank Ivan.

Ik heb niet bewust voor een foutieve aanduiding gekozen om mensen op een verkeerd spoor te zetten. Ik ben duidelijk in wat ik aanbied. Zit zelfs een foto bij. In mijn enthousiasme niet echt goed nagedacht. Ik hoopte dat ik iemand er een plezier mee kon doen. Ik heb geen ruinte meer en ze groeien als kool. Ik vind het jammer als ze op de composthoop belanden. jammer dat sommige dan zo 'zeiken'. Iets wat ik veel meemaak op dit forum en de sfeer soms gied verpest.

Overigens heb ik 'zaailingen' staan die 2 jaar ouder zijn en al naar een mooie pot kunnen uitkijken.

beetje heel erg jammer je het 'zeiken' noemt als ik je teruggeef dat het begrip 'prebonsai' iets anders is als iets wat mogelijk ooit een bonsai kan worden... Je woordkeuze is trouwens erg negatief moet ik zeggen... das nergens voor nodig...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Marco buijsman.

Pre bonsais te koop 6 jaren 5 maanden geleden #71011

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik vermoed dat het zeiken refelecteerd aan mijn vraag of de eerste wortelbewerkingen gedaan zijn, wat normaal in de eerste 24 maanden na zaaien wel nuttig is om een mooie wortelvoet te helpen. Mijn excuses dat ik navraag doe en zal me hier verder buiten houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pre bonsais te koop 6 jaren 5 maanden geleden #71014

  • de Greef
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 8
Klopt Leatherback. Ik doe elke twee jaar wortelsnoei. In sommige gevallen zelfs elk jaar. Hierdoor krijg je een mooi compact kluitje. Deze zaailingen hebben nog wel wat werk te gaan aqua wortelsnoei. Helaas kan je elke keer maar beperkt wortelsnoei toepassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pre bonsais te koop 6 jaren 5 maanden geleden #71015

  • de Greef
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 56
  • Ontvangen bedankjes 8
@Marco

Je hebt gelijk qua terminologie. Het is nog te vroeg om ze pre bonsai te noemen. Zaailingen zijn het eigenlijk ook niet meer, ze hebben al flink wat snoeirondes gehad. Maar ik vond de discussie niet echt relevant aangezien het niets afdoet aan hetgeen ik aanbied. Ze zijn gratis af te halen. Een mooier aanbod kan Je toch niet krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pre bonsais te koop 6 jaren 5 maanden geleden #71016

  • Fonz
  • Fonz's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 261
  • Ontvangen bedankjes 57
Ondertussen heeft al wel heel veel volk je advertentie gezien ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pre bonsais te koop 6 jaren 5 maanden geleden #71017

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

de Greef schreef : @Marco

Je hebt gelijk qua terminologie. Het is nog te vroeg om ze pre bonsai te noemen. Zaailingen zijn het eigenlijk ook niet meer, ze hebben al flink wat snoeirondes gehad. Maar ik vond de discussie niet echt relevant aangezien het niets afdoet aan hetgeen ik aanbied. Ze zijn gratis af te halen. Een mooier aanbod kan Je toch niet krijgen?

Als iemand daar naar op zoek is is het zeker een leuk aanbod.B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts