Onderwerp:

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36887

  • SelcukSahin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 10
Heeft er iemand ervaring met gereedschap van bonsaishop.nl?
Het gaat me met name om de twijgschaar, knobbeltang en concaaftang.(chinese variant) bovendien heb ik aluminium draad nodig voor me juniper. Welke diameters raden jullie aan om mee te beginnen?
Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36888

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
De chinese gereedschappen goedkoper, zijn vaak van mindere kwaliteit. Ik heb persoonlijk spijt dat ik dit ooit heb aangeschaft alles was naar 2jaar kapot. Dikte van het draad, ik zou 4 of 5 verschillende diktes pakken. 1/2/3/4/5 mm b.v.

groet willie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36891

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Wat betreft het gereedschap; bedenk je hoe vaak je het gebruikt en pas daar je aankoop op aan. Gebruik je slechts sporadisch een concaaftang dan is goedkoop materiaal prima. Gebruik je het dagelijks, heb je budget en neem je je hobby serieus, schaf dan mooie Japanse tangen aan.

Qua draad kom je met 1, 2 en 4 mm al een heel eind. Hangt een beetje af van je boom; is dat een jong plantje waarvan de takken makkelijk buigen, dan is dun draad afdoende.

Succes!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: SelcukSahin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36892

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
geen ervaring met bonsaishop.nl, oh, die is gelinkt aan deze website zie ik nu... ik koop meestal, één x per jaar mijn spullen bij bonsai.de, die hebben net even wat meer keuze. Ik heb geen klachten over de goedkopere chinese gereedschappen, gewoon gezond verstand gebruiken en niet te dikke takken gaan snoeien met een kleine concaaftang, overigens, een gewone snoeischaar van een van de bekende merken voldoet ook prima voor het grovere snoeiwerk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback, SelcukSahin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36897

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Beter goed gereedschap gekocht waar je jaren mee vooruit kan.
Matsu is ook chinees maar wel naar Japans model en van een goede en zware kwaliteit:

www.bonsaifocus.com/webshop.html
www.bonsaifocus.com/product/2173/draad-a...0-gr-%C3%98-2mm.html

De draad is op het moment in de aanbieding! Doe er je voordeel mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rravenho.

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36899

  • SelcukSahin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 10
Bedankt voor alle reacties iedereen. Even in het kort hoe ver ik ben: ik heb mijn eerste juniper gekocht bij een normale bomen kwekerij. Ik wil een beetje feeling hebben met het bonsai kweken, dus erg veel geld wil ik er niet gelijk insteken. Het gereedschap hoeft niet aan al te hoge eisen te voldoen.

Om te beginnen wil ik het volgende aanschaffen:
Concaaftang
Knobbeltang
Twijgschaar
1,2 en 5mm alu draad.

De prijzen van de webshop van bonsaiempire zijn goedkoop vergeleken met andere webshops.
Maar de alu draad in de webshop die rravenho opnoemde is heel goedkoop.

Mijn eerste gitaar was ook geen gibson, dus ik dacht dat dit wel genoeg is om mee te beginnen. Vroeg me meer af of ik na 1 keer snoeien de tangen kan weggooien of is het toch wel degelijk voor mijn manier van gebruik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36901

  • SelcukSahin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 10

Rennie schreef : geen ervaring met bonsaishop.nl, oh, die is gelinkt aan deze website zie ik nu... ik koop meestal, één x per jaar mijn spullen bij bonsai.de, die hebben net even wat meer keuze. Ik heb geen klachten over de goedkopere chinese gereedschappen, gewoon gezond verstand gebruiken en niet te dikke takken gaan snoeien met een kleine concaaftang, overigens, een gewone snoeischaar van een van de bekende merken voldoet ook prima voor het grovere snoeiwerk.


Ik zat te denken aan een snoeischaar. Maar ik denk, als je dan wat doet, moet je het wel goed doen. Over het gebruik heb je gelijk. Voor te grof werk gebruik ik wel me knipex tangetje, maar voor mijn huidige doel voldoet een chinees setje prima denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36905

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik gebruik al 4 jaar lang chinees spul. Hiermee onderhoud ik mijn ~60 planten in pot, en 100+ planten in een kweekbed.

Een tang is verbogen, omdat ik te lui was even een zaagje je pakken. De rest is nog in prima staat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: SelcukSahin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36906

  • SelcukSahin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 10
Oke lb. Goed on te horen. Hoewel chinees spul ook verschil heeft in kwaliteit, denk ik dat ik dat die van bonsaishop wel redelijk zijn. Maar moet wel zeggen dat de prijs goedkoop is tov andere shops. Ik geef het een kans.
Thnx all

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ervaring bonsaishop 9 jaren 2 maanden geleden #36935

  • wouterg
  • wouterg's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 165
  • Ontvangen bedankjes 18
Ik heb chinese kwaliteit. Gebruik tot op heden alleen een goed scherpe schaar (scherp houden!), een concaaf tang en "normaal" tuingereedschap. Het prijsverschil tussen Japans (rvs) en Chinees is soms zo groot dat de keuze voor mij eenvoudig is. Ik bekijk het zo: hoeveel uur per week heb je het gereedschap in je handen? Als je net als LB 60 planten hebt staan kan ik me voorstellen dat je een andere keuze maakt dan wanneer je net als ik een 8 tal bomen hebt..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: SelcukSahin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts