Onderwerp:

Hulp bij eerste snoei en verder 8 jaren 7 maanden geleden #42223

  • StevenDeRaeve
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 35
  • Ontvangen bedankjes 3
Dacht echt dat het verschil tussen de Gewone en de Noorse Esdoorn het rode steeltje was.?
Vermits dit boompje het rood steeltje heeft bij elk blad ging ik er vanuit dat het een Noorse Esdoorn was.

Alvast bedankt voor de correctie hiervan.

Al bij al blijft het een boompje wat precies niet echt geschikt is voor bonsai. Vermoedelijk maak ik er dan ook best een iets groter buitenboompje van, omdat het lijkt dat het blad zich vrij slecht laat verkleinen.

Al de tips voor dit boompje met wel wat emotionele waarde is nog steeds welkom B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp bij eerste snoei en verder 8 jaren 7 maanden geleden #42228

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Na het lezen van een aantal teksten/sites die handelen over basisregels en -verzorging probeer je het geleerde in te oefenen en je erin te bekwamen, zodat de verworven kennis je eigen stijl wordt. Je boom is dan wat gemeenlijk een 'oefenboom' genoemd wordt, maar bewaart zijn emotionele waarde. Na veel tijd en zorg kan zo een boom toch toonbaar zijn. Kweek hem op in een wat groter formaat wat de bladeren meer aanvaardbaar maakt. Ondertussen krijg je de bekwaamheid meer waardevolle bonsai te verzorgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp bij eerste snoei en verder 8 jaren 6 maanden geleden #42229

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
@RiaBronkhorst: Knip je het volledig blad en steeltje weg of laat je nog iets staan?

ik laat een stukje van de steel staan.
let wel ik pas géén volledige bladsnoei toe maar knip alleen de erg grote bladeren er af omdat die het licht voor de rest tegen houdt.

verder ben ik het helemaal eens met Ivan
de Esdoorn is een prachtige oefenboom die helemaal niets kost en die toch heel leuk kan worden
en je leert er veel van

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts