Onderwerp:

Boompje (kers?) Hoe moet ik snoeien? (met foto's) 8 jaren 6 maanden geleden #42565

  • Sakurakai
  • Sakurakai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0

marcellucas schreef : Heb je close up foto's van de stam? De bast. .

Het is wat donker buiten maar ik denk dat je het zo wel kan zien.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Sakurakai.

Boompje (kers?) Hoe moet ik snoeien? (met foto's) 8 jaren 6 maanden geleden #42566

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Ik blijf bij appel..
Ik zou hem buitenzetten, dat de bladeren afvallen, beetje beschermen tegen strenge vorst en dan in het vroege voorjaar snoeien. Zo te zien heftt hij een ent boven aan de stam vlak onder waar de takken beginnen... Dat hebben sierappeltjes vaak.

Als je een bezem wilt maken zou ik dat met alleen snoei proberen te doen dus zonder draad. Het is dan zaak om bij het snoeien te kijken naar waar de knoppen zitten. Die knoppen maken takken dus als je precies snoeit voorbij de knoppen waar je nieuwe takken wilt hebben in de gewenste richting , kun je de vorm opbouwen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompje (kers?) Hoe moet ik snoeien? (met foto's) 8 jaren 6 maanden geleden #42567

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Prunus ceracifera lijkt me meest waarschijnlijk (ook voortgaande op de bast). Maar... ik heb de groene (normale soortkleur?) nog nooit in een tuincentrum gezien. Wel als zaailing van een paarse boom. Die zaailingen hebben een kleur van groen, lichtpaars, bruin tot vrij paars.

Marcel plaatste zijn bericht terwijl ik aan het typen was. Appel kan ook juist zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Ivan. Reden: aanvulling ivm voorgaand bericht

Boompje (kers?) Hoe moet ik snoeien? (met foto's) 8 jaren 6 maanden geleden #42585

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Sakurakai schreef : ....ik heb geen idee wat ik ermee aanmoet en hoe en waar ik moet beginnen met knippen, ben dan vooral bang dat het boompje dood gaat... :unsure:

......Zat wel te denken over de hokidachi stijl, wat ik een makkelijk haalbaar en estetische stijl vind met dit boompje

Dat vind ik een heel opmerkelijke uitspraak: geen idee wat je er mee aanmoet, maar wel een heel moeilijk te vormen stijl makkelijk haalbaar vinden..... :silly:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompje (kers?) Hoe moet ik snoeien? (met foto's) 8 jaren 6 maanden geleden #42589

  • Johmir
  • Johmir's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoe hoog wil je de bonsai laten worden? De stamhoogte wordt denk ik door de entplek bepaald (als je lager zou snoeien dan houdt je alleen een onderstam over en da's niet wat je wilt lijkt me).
Hoe hoog zit de entplek boven de grond?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boompje (kers?) Hoe moet ik snoeien? (met foto's) 8 jaren 6 maanden geleden #42594

  • Sakurakai
  • Sakurakai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0

Johmir schreef : Hoe hoog wil je de bonsai laten worden? De stamhoogte wordt denk ik door de entplek bepaald (als je lager zou snoeien dan houdt je alleen een onderstam over en da's niet wat je wilt lijkt me).
Hoe hoog zit de entplek boven de grond?


Zo'n 28 cm tot de entplek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts