Onderwerp:

Wingerd waanzin 8 jaren 2 maanden geleden #45173

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Van de zomer is er in een potje in mijn tuin een wingerd aan komen waaien. Parthenocissus quinquefolia. Die doet voor geen enkele japanse esdoorn onder als het om herfstkleuren gaat.

Daarom wilde ik er toch iets mee doen. Het ding was hooguit 1mm dik dus een mooie kans om te kijken hoeveel beweging je in een stam kunt krijgen. Om een indruk van schaal te geven: de brokken zijn akadama, het draad is 1mm... Het merendeel zit nog onder de grond ook.

Ben benieuwd wat het wordt. .. een shohin cascade of zo...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

Wingerd waanzin 8 jaren 2 maanden geleden #45235

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
hoi marcellucas.
Een wingerd heeft inderdaad prachtige herfst kleuren.De wingerd groeit ook bizar snel,ik weet niet hoe lang je de stam zou moeten ondersteunen en bewerken.Heb zelf al jaren een druifstok (schoonhoven schone) op anderhalve meter toen finaal gesnoeid.Maar de druifstam was toen al zo,n 2 a 3 centimeter breed.Hij kon al zonder ondersteuning staan.Nu is de stam geweldig verweerd en oud.Iedere winter snoei ik weer alles af.en loopt daarna in het voorjaar met verse ranken uit.Ik haal dan alles weg behalve bovenin de stam.Ik betwijfel of je dat met deze jonge wingerd voor elkaar krijgt,immers de ranken zijn niet echt sterk en het duurt jaren voordat je een beetje stam hebt.Mijn voorkeur zou uitgaan naar bv. een blauwe regen.Veel sukses en plezier ermee.
groeten hercules

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wingerd waanzin 8 jaren 2 maanden geleden #45247

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

hercules schreef : hoi marcellucas.
Een wingerd heeft inderdaad prachtige herfst kleuren.De wingerd groeit ook bizar snel,ik weet niet hoe lang je de stam zou moeten ondersteunen en bewerken.Heb zelf al jaren een druifstok (schoonhoven schone) op anderhalve meter toen finaal gesnoeid.Maar de druifstam was toen al zo,n 2 a 3 centimeter breed.Hij kon al zonder ondersteuning staan.Nu is de stam geweldig verweerd en oud.Iedere winter snoei ik weer alles af.en loopt daarna in het voorjaar met verse ranken uit.Ik haal dan alles weg behalve bovenin de stam.Ik betwijfel of je dat met deze jonge wingerd voor elkaar krijgt,immers de ranken zijn niet echt sterk en het duurt jaren voordat je een beetje stam hebt.Mijn voorkeur zou uitgaan naar bv. een blauwe regen.Veel sukses en plezier ermee.
groeten hercules


och het is een probeerseltje waar ik geen verwachtingen van heb. Ik denk dat die draad niet eens in kan groeien maar dat het stammetje zich eruit duwt. .. We zullen zien.. vanwege de eigenschappen die jij noemt ga ik voor shohin cascade

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wingerd waanzin 7 jaren 9 maanden geleden #53069

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Hij gaat lekker!



Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts