Onderwerp:

masterpiece van een online aankoop? 7 jaren 11 maanden geleden #50129

  • Ik ben een bonsai kind
  • Ik ben een bonsai kind's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 95
  • Ontvangen bedankjes 1
Dat was specifiek voor bonsai mest! Maar dat probleem is al opgelost ik ga vandaag naar mijn opa om kippen mest te halen want hij heeft kippen. En nog een vraag: kan ik dan een mooie pinus in een pot gewoon in de tuin neerzetten? Want ik vind pinussen prachtig en wij hebben een tafeltje ( heel laag tafeltje ) met daarboven een systeem dat ik een overkapping kan doen en ook weer kan wegalen is dat een goede plek?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

masterpiece van een online aankoop? 7 jaren 11 maanden geleden #50130

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
kippenmest ideaal! let wel op met de dosis. En in de winter hoef je niet te bemesten en dit doe je ook best niet! Je kan een pinus in een pot in de tuin neerzetten. Die kunnen ook de gehele winter buiten blijven maar zoals ik al zei, gaat het langdurig of zeer hard vriezen dan kun je eventueel wat extra bescherming bieden.

De overkapping is niet nodig want de pinus houdt van volle zon. Je kan de overkapping eventueel gebruiken als het dagen aan een stuk regent, bij zeer warme dagen rond de 30 graden en na een verpotting blijft hij best ook +-een maandje uit de volle zon.

Ze zijn ook gevoelig qua teveel handelingen in één keer. Ze zijn simpel te houden, maar beperk je tot één grote handeling per jaar. Verpotten met wortelsnoei is de meest stressvolle handeling van een pinus. Ik heb zelf nog geen verloren, maar ik heb ze wel al zien sputteren tussen leven en dood en dat door teveel handelingen.

Zoek ook even op wat ectomychorizza is, dit heeft de plant nodig. En kan je gewoon overbrengen door wat oude grond van je vorige pot in je nieuwe pot te mengen.

Zaaien of een exemplaar uit het tuincentra is de goedkoopste manier. Maar in het tuincentra vind je vaak de pinussen met grotere naalden (hier toch, je kan altijd eens gaan kijken in je buurt) Er bestaan wel technieken om de naalden klein te houden maar niet altijd evident voor een beginner!

Ik raad de pinus pentaphylla aan, al zijn er veel geschikt voor bonsai! Maar de pentaphylla heeft van nature al wat kleinere naalden en vind dit persoonlijk een leuke plant om mee te werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts