Onderwerp:

Figus voor de eerste keer verpotten (Grondmensel) 8 jaren 3 weken geleden #47580

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Dus de middenweg van Tom en mij (ik ben ook geen pro)
50% velda
30%fb
20% turf voor zuurgraad :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Figus voor de eerste keer verpotten (Grondmensel) 8 jaren 3 weken geleden #47582

  • Jef566
  • Jef566's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Hartelijk dank heren, ik ga het proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Figus voor de eerste keer verpotten (Grondmensel) 8 jaren 3 weken geleden #47597

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
staar je vooral niet dood op substraat. zolang hetdraineert maakt hoe je water geeft en bemest veel meer uit dan wat je in de pot doet. mijn planten staan op een mix van baat met fb en isolatie korrel. een euro o;d voor een emmee vol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Figus voor de eerste keer verpotten (Grondmensel) 8 jaren 3 weken geleden #47616

  • JanDijk
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 130
  • Ontvangen bedankjes 71
Het gebruik van substraten kun je zo moeilijk of zo makkelijk maken als je zelf wil. Een vastomlijnd advies is gewoonweg niet te geven, daarvoor is het van teveel factoren afhankelijk, zoals soort, standplaats, potformaat om er maar eens een paar te noemen. Breng eerst je kennis van de te verzorgen plant grondig op peil, geef het de juiste standplaats en pas daar het substraat op aan, dit is de enig juiste manier. Welk soort substraat je gebruikt is van ondergeschikt belang, er zijn vele bruikbare materialen allen met hun specifiek voor en nadelen. Zonder de omstandigheden ter plekke te kennen is het dan ook onmogelijk om een juist advies te geven. Mijn advies zou zijn, probeer in contact te komen met iemand die echt verstand van zaken heeft, die je ter plekke kan adviseren en ga niet in op hier voorgekauwde samenstellingen, hoe goed ook bedoeld, want die kunnen in jou specifiek geval wel eens heel verkeerd uitpakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts