Onderwerp:

Hulp/advies verpotten en onderhoud 2 jaren 10 maanden geleden #91700

  • Jannick
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Goeiedag,

Voor mijn nieuwe Ficus Ginseng ben ik wat leuks van plan, maar weet niet precies wat ik moet doen om hem dan te onderhouden.

Ik ben van plan mijn ginseng in een grote bak te planten (zie foto's). Ongeveer 1/3 van de bak ga vullen met grond en ga ik gebruiken voor de bonsai. In de andere 2/3 ga ik een vijver met waterval in verwerken.Het punt is alleen dat ik niet goed weet hoe ik de bonsai moet onderhouden, zeker als ik hem in een grote bak wil overpotten.

Kan ik het beste de bodem opvullen met hygrokorrels en dan grond. Ik hem namelijk begrepen dat teveel water kan zorgen voor wortelrot, maarja het is een bonsai die veel water nodig heeft.

Is er iemand die mij advies kan geven?

Met vriendelijke groet,

Jannick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp/advies verpotten en onderhoud 2 jaren 10 maanden geleden #91711

  • Brecht DM
  • Brecht DM's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 12
Wat ga je dan doen eens het kouder wordt? De pot met waterval en al naar binnen halen?
Ontbreken de foto's...maar normaal horen er dus drainagegaten in de pot te zitten. Dus hoe je dan een vijvertje en waterval kan gaan maken?....zou de boom dan al gescheiden moeten staan van de rest vh concept denk k dan zo.

Hydrokorrels is je dat niet. Hier op deze site staat heel wat advies over de grondmix dat men gebruikt voor bonsai te onderhouden. Als dit jou eerste stappen in bonsai zijn lees je best eens wat door, genoeg basisinfo te vinden...alleen al op deze site. Je kent het wel....goed begonnen is...

En 9 op de 10 is jouw ficus ginseng een ginsengwortel met enkele scheuten microcarpa op geënt (ook daar is wel wat over te vinden op deze of ander sites) bv. de wildgroei onderaan op de wortel wegsnoeien, want dat zijn scheuten van die ginseng en die gaan dan overnemen waardoor de enten niet veel meer gaan doen na een tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts