Onderwerp:

yamadori juniperus suggesties 10 jaren 10 maanden geleden #21512

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387
Jammer dat je te snel acties onderneemt op deze boom.
Je had hem op een andere manier op een hoger niveau kunnen tillen dan.

Als je die ene tak nog niet had verwijderd en gewoon in positie had opgepot.
Het jaar erna op de juiste plaatsen loof had ge-ent, had je betere beweging, levenslijnen , loof, takzetting gehad.
Nu kan het nog een mooie boom worden maar minder dan de boom had kunnen worden.

Mooie tekeningen.

Mvg,
Yannick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

yamadori juniperus suggesties 10 jaren 10 maanden geleden #21515

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102

ybonsai schreef : Jammer dat je te snel acties onderneemt op deze boom.
Je had hem op een andere manier op een hoger niveau kunnen tillen dan.


Volledig mee eens. Het rechtop plaatsen van de boom is zeker een hele verbetering, maar de tekening zoals virt 2 vind ik totaal niet het maximale uit deze boom halen. Door alles gelijk te jinnen en uitsluitend met die ene tak door te gaan gooi je gelijk al het karakteristieke van deze boom weg. De boom op virtual 2 had net zo goed gemaakt kunnen worden met een grote tuincentrum boom die doormiddel van een dremel in de juiste vorm boetseert. Van dit soort bomen bestaan er mijns inzien al veel te veel. Ik zou nog even terug gaan naar af en alle mogelijke opties uitvoerig bespreken en overwegen waarbij het uitgangspunt is zo veel mogelijk karakter van de boom te bewaren. Wellicht kom je dan tot een nog beter ontwerp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

yamadori juniperus suggesties 10 jaren 10 maanden geleden #21517

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Thanks voor de kritieken. Hij staat gewoon opgepot en verder te groeien.
De reden dat ik de linker tak verwijderd heb is omdat als ik die wide gebruiken ik idd moet enten of extreme buigingen had moeten toepassen.
Ik ben geen fan van bomen met extreme buigingen om loof dichterbij de stam te krijgen. Vind het gewoon niet mooi en ik probeer ook mijn bomen te vormen zonder rare kronkels etc tenzij het natuurlijk zo gegroeid is maar dan hou ik er nog niet echt van.
Enten heb ik nog geen ervaring mee, maar dat ga ik zeker nog eens proberen. Ben nog maar 2 jaar bezig en probeer eerst andere dingen onder de knie te krijgen. Maar wie weet. Gebeurd erg vaak hoorde ik.

Maar goeie argumenten en een tekening is maar een tekening heb nog even de tijd om er over na te denken want binnen 10 min ligt er een nieuw ontwerp klaar.
Handig hè virtuals. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by ChrisV.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts