Onderwerp:

Cascade- vraag 10 jaren 4 maanden geleden #29304

  • BanzaiBonzai
  • BanzaiBonzai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 3
Het plan was om het stammetje schuin te planten en vooral de tak te bedraden. Het stammetje zou op zich ook nog wel bedraad kunnen worden vermoed ik; hij is zo'n 1.5 cm in doorsnee. De tak die ik wil bedraden is denk ik een cm in doorsnee. Zou draad van 4 mm dik voldoende zijn? Zo niet, welke dikte is wel geschikt voor dit boompje?
Leatherback, raad je aan om nog even te wachten met het bedraden? of was het alleen een waarschuwing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Cascade- vraag 10 jaren 4 maanden geleden #29308

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Je kan in principe alle bomen gewoon bedraden. Pas alleen op met heftige buigingen dus scheuren etc in de bast dat de boel niet uitdroogt of bevriest. Dus zoals gezegd raffia is dan een goeie oplossing. Voor gewoon wat vormgeven maakt het niet uit.
Als het vriest niet bedraden omdat de vorst in de takken dan de boel doet scheuren en breken.
En een beetje uitkijken met bomen die een wat dunnere schors hebben zoals acers bijv. die zijn wel gevoelig voor bedraad de winter/vorst in gaan.
Die hebben als ze bedraad zijn wat extra bescherming nodig.

Met bedraden gebruik je meestal draad wat 1/3 dikte heeft van je tak. Het is maar een richtlijn bij sommige soorten werkt dit goed andere wat stuggere hebben dikker draad nodig.
Of die in de volle grond of een pot staat heeft niets te maken met bedraden, bedraden heeft alleen invloed op het takkengestel en niet op de wortels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren