Onderwerp:

cotoneaster 10 jaren 4 maanden geleden #28703

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Leuke dwergmispel.

Wat input/punten waar ik verbeteringen zie:

Zoals anderen voor mij gezegd hebben. Vrij druk. Ik zou overwegen 1/3 vab de takken te verwijderen. Met minder takken, een groter deel van de kroon opbouwen.

Een puntje wat me opvalt is dat de takken nauwelijks tapsheid hebben. Heb je overwogen de takken een heel eind terug te brengen zodat je meer tapsheid er in krijgt?

Tenslotte zijn er 2 takken die op de foto 'verkeerd' lijken. Ze passen niet in het ritme van de boomkroon. Ik heb ze even overgetrokken. Ik denk dat de richting van de takken te veel verschilt en te weinig patroon geeft, en dat dat bijdraagt aan het drukke gevoel van de kroon.



Qua pot zou ik een mat-grijze iets diepe ronde pot met karakter zoeken (grove afwerking)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by leatherback.

cotoneaster 10 jaren 4 maanden geleden #28723

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Ik moet eerst kijken waar die uit gaat lopen en vanuit daar verder selecteren.
Over het algemeen is ie potdicht met blad alleen in de winter wat kaler als het kouder is.
Dus zodra de nieuwe groei begint heb ik zicht op hoe die verder uitgedunt gaat worden.

De boom is opgebouwd uit een stam met een paar takken en uitgegraven in 2011. Daarom is de stam zo dik hij was een meter hoog.
De laatste jaren gesnoeid als een heg net als een buxus door mijn vader die nog wat meer projectjes zo doet van me.
Na een tijdje haal ik ze op en ga er dan aan werken.
Scheelt mij ruimte en voor de rest kunnen ze vrij groeien.
Op de dikkere takken na die ik destijds heb laten zitten is dit het groei resultaat na 3 jaar.
Vandaar dat selecteren nu wat lastiger is.
Dus die wir war komt daardoor.

Wat je nu gekleurd hebt is in het echt nauwelijks te zien doordat er dietpte in de boom zit.
Daarom zei ik Jelle als je weer eens in de buurt bent kom een bakkie doen mijn bomen zien er in het echt namelijk heel anders uit. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren