Onderwerp:

ligustrum 10 jaren 2 maanden geleden #30337

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
voila eerst verpotting is gebeurt ^^ het is een liguster die ik 2j geleden in een hoekje van de tuin heb teruggevonden. wat raar want nergens een haag te bespeuren.. zullen vogels zijn zeker. ik weet niet als dit ideaal bonsaimateriaal is maar het is een leukerd dus hou ik em. ;)

deze is dus verpot met lichte wortelsnoei. laten groeien is nu het best om overal verdikking te krijgen en binnen een jaar of twee hoop ik een mooie start te hebben voor een bosje. ik denk dat dit een soort is die liever niet bedraad wordt, zal deze dan maar snoeivormen.

ik dacht al eens een thread over dit boompje gemaakt te hebben maar vind dit niet terug.. dan maar nieuwtje maken hihi.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ligustrum 10 jaren 2 maanden geleden #30339

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ligustrum 10 jaren 2 maanden geleden #30353

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
vraagje,
waarom nu al opgepot? en niet eerst in die grote container laten staan (je wilt verdikking zeg je...) dan vormen en pas wanneer de basisvorm er is gaan oppotten??
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ligustrum 10 jaren 2 maanden geleden #30354

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Deze soort verdikt uiterst langzaam. Eent akje van een mm dik nu, is over 2 jaar misschien een cm, onder ideale omstandigheden (volle grond.. ) In een schaaltje ga je absoluut geen verdikking zien in 2 jaar.

Voor verdikking is het cruciaal de plant te laten groeien. Dus geen wortelsnoei, geen takken verwijderen. Veel water, mest en licht. (En hierop zijn variaties mogelijk waarbij je bepaalde delen wilt laten verdikken en andere niet; Maar dit is het basis principe).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ligustrum 10 jaren 2 maanden geleden #30370

  • jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 325
  • Ontvangen bedankjes 35
mhmm inderdaak kan een lonicera zijn.. ik neem em wel eens mee naar mn pa, die weet genoeg van struiken dus zal het wel weten.

inderdaad die eerste grote pot of volle grond zou beter zijn, maar eerst had ik een slecht gevoel bij deze struik en was van plan deze op composthoop te gooien. :p ik gaf em een laatste kans in dat kleine potje en hij lijkt herrezen :D ziet er veel beter uit dan in het begin in dat potje.

wortelsnoei was zowiezo nodig want het kleine potje was er bijna mee gevuld. :D takken heb ik niet gesnoeid en zal ik zeker nog niet doen. verdikking zal komen uit de lengte van takken he. ps: bij verdikking heb ik het niet over de twee dikste stammetjes maar over de rest. ik heb al ondervonden dat die twee niet snel meer zullen dikken.

grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren