Onderwerp:

Acer Yose-ue 10 jaren 1 week geleden #32715

  • Karsten
  • Karsten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 9
Het leek me leuk om Acer bosje hier te plaatsen.
Het is nog wat karig, maar als het goed ontwikkeld ziet het er over een paar jaar al beter uit. (Vandaar dat die nog in een lage houten bak staat)
De groep is gevormd uit twee kleiner groepjes, vorig jaar bij lodder aangeschaft. Hoewel ik vind dat de twee groepjes Acers in hun eentje maar weinig interessant zijn kan je toch al een mooie groep krijgen als je er twee bij elkaar zet leek me zo.
Op dit moment groeit die lekker, ben ook van plan om dit jaar vrij uit te laten groeien en volgend jaar goed vormen.

Alle commentaar is welkom ;)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Karsten.

Acer Yose-ue 10 jaren 1 week geleden #32716

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
Gaaf bossie, an sich vind ik de stammetjes niet zo heel bijzonder omdat alles erg rechttoe-rechtaan loopt maar als het spul in blad staat kun je op termijn echt een heel mooi lente/zomer silhouet krijgen denk ik. Goed ook dat je alles lekker door laat groeien zodat e.e.a toch wel in dikte gaat toenemen op termijn, wat dan 's winters ook het aanzien waard is. Ga je volgend voorjaar terugsnoeien? Leuk kistje ook, mooi hout!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Acer Yose-ue 10 jaren 1 week geleden #32721

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Karsten dit zijn twee Kabudachi, meerstammen.
Een bos zijn individuele bomen geplant in een groepsverband.

Op dit moment geeft je compositie wel de indruk van een bos.
Wanneer de bomen uitgroeien zal dit minder worden omdat je nebari meer nadruk gaat leggen op de meerstam.

Ik zou ze dan ook op gaan kweken als kabudachi. Goede kabudachi zijn zeldzaam.
Je kan ze ook zo laten staan, maar dan zal je compositie in de toekomst meer klompstijl dan bos worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rravenho.

Acer Yose-ue 10 jaren 1 week geleden #32728

  • Karsten
  • Karsten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 9
Bedankt Rennie, het is inderdaad de bedoeling dat ik hem volgend voorjaar flink terug snoei en probeer te bedraden waar nodig, de takken die dan nog dikker moeten worden laat ik wss nog een jaar doorgroeien.

Rravenho, je hebt gelijk, de stammetjes zijn zover in elkaar gegroeid dat het 2 Kabudachi zijn. Het punt is wel dat de Acers los als Kabudachi maar weinig voorstellen, om daar echt nog wat van te bakken gaat me minstens 10 jaar kosten. Iets wat ik bij deze bonsai niet in gedachte had. Ik ga dan ook proberen de nebari subtiel te houden als deze in de loop der jaren groter wordt. Tot die tijd ga ik proberen hier een zo mooi mogelijke Yose-ue van te maken. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts