Onderwerp:

mieren 8 jaren 1 week geleden #47962

  • JanDijk
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 130
  • Ontvangen bedankjes 71
Jaren geleden ook eens last van mieren in mijn potten gehad. Mij werd toen geadviseerd een stukje koper aan het substraat toe te voegen. Of het echt daardoor komt kan ik niet wetenschappelijk bewijzen, maar sindsdien zit bij mij in iedere pot een stukje koper en heb ik geen last meer van mieren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

mieren 8 jaren 1 week geleden #47966

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

JanDijk schreef : Jaren geleden ook eens last van mieren in mijn potten gehad. Mij werd toen geadviseerd een stukje koper aan het substraat toe te voegen. Of het echt daardoor komt kan ik niet wetenschappelijk bewijzen, maar sindsdien zit bij mij in iedere pot een stukje koper en heb ik geen last meer van mieren.


bij mij staan men acers ook op een bankje met kopertape rond. Dit was nog in de tijd dat ik last had van slakken :p


en ik denk niet dat dit voor mieren ook zo is want:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

mieren 8 jaren 1 week geleden #47968

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Mieren lijkt me weer zo'n nonprobleem... Mieren in je boom duiden op luizen. Is dan een enkel miertje en zeker geen horden. Bestrijdt de luizen en de mieren zijn ook pleite.

Zorgen dat je bomen niet op de grond staan... Als je regelmatig overvloedig water geeft, gaan die beestjes echt geen nesten bouwen in je potten.

Als ik me zorgen maakte zou ik de pot inderdaad dompelen. Als ik dan horden mieren de Titanic zou zien doen, zou ik pas actie gaan ondernemen: een halve dag onder water laten staan en dat nest is wel dood.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

mieren 8 jaren 1 week geleden #47975

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
jaja de titanic techniek B) als jack verdronken is, ben je er vanaf :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

mieren 8 jaren 1 week geleden #47978

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

marcellucas schreef : Mieren lijkt me weer zo'n nonprobleem... Mieren in je boom duiden op luizen. Is dan een enkel miertje en zeker geen horden. Bestrijdt de luizen en de mieren zijn ook pleite.

Zorgen dat je bomen niet op de grond staan... Als je regelmatig overvloedig water geeft, gaan die beestjes echt geen nesten bouwen in je potten.


Helaas. Uit eigen ervaring gezien dat het geen non-probleem is.
Het is WEL doordat bomen (vlak boven) de grond staan. Ik heb nu weer een nest in een kweekpot zitten, welke op 2 bakstenen stond. Dat was niet hoog genoeg.

Maar.. Ik heb het inderdaad alleen bij planten die op of vlak boven, de grond stonden. Mieren komen omhoog in de lekker warme pot gedurende de kille voorjaarsdagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

mieren 8 jaren 1 week geleden #47980

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Een enkel miertje kom altijd uit een nest, als ik twee mieren zie zet ik al een doos :P Want als je dan iets eet in de tuin en je kruimelt een beetje dan zie je het... de feromonenlijn naar het nest! Ik denk niet dat ze nuttig zijn, dus kill the basterds :evil: .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

mieren 8 jaren 1 week geleden #47981

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Een mengsel van verse gist en suiker is ook effectief
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Trap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts