Onderwerp:

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48959

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
B)Hoi, ik zou nit weten welk larve dit is .Hij lijkt me wel de vorm van een hommel te hebben, en er zijn hommel soorten die echt alleen door het leven gaan, vaak mannetjes en s,winters kruipen ze vaak in de grond maar weet het niet zeker.Ik heb wel een oorwurm in een stammetje wonen en die is welkom.Vreet nl bladluis en spint

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48960

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
ps als je je nieuwe verse grond echt schoon wilt hebben , even in de magnetron[is geen geintje] De tuinders van gewassen ontsmetten de grond[na een oogst] met hete stoom die door pijpen de grond in worden gedreven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48963

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik geloof dat het draadje tamelijk duidelijk tot de conclusie komt welke soort het is :unsure: . Waarschijnlijk taxuskeverpop

De vraag is of je steriele grond WILT hebben. Het allergrootste deel van de bacterien en schimmels in de grond zijn goed voor de plant. En een gezonde plant houdt de slechte buiten de deur. Of je moet bedoelen om de kluit te ontsmetten na aankoop? Dan is stomen of micro niet zo'n goed plant, want dan leggt de plant ook het loodje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48964

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

leatherback schreef : Ik geloof dat het draadje tamelijk duidelijk tot de conclusie komt welke soort het is :unsure: . Waarschijnlijk taxuskeverpop

De vraag is of je steriele grond WILT hebben. Het allergrootste deel van de bacterien en schimmels in de grond zijn goed voor de plant. En een gezonde plant houdt de slechte buiten de deur. Of je moet bedoelen om de kluit te ontsmetten na aankoop? Dan is stomen of micro niet zo'n goed plant, want dan leggt de plant ook het loodje.


Volledig mee eens. De "tuinders" die dat toepassen hebben dan waarschijnlijk last van "dode" grond of hoe dat ook noemt :P

Ook om die reden gebruik ik zelf zo weinig MOGELIJK aan sproeistoffen. Je hebt met waarschijnlijk al een paar keer horen praten over natuurlijke vijanden :lol: . Dat is duurder maar meestal effectief en sommige van die vijanden (bv het lieveheersbeestje) overwinteren in je tuin en behouden het evenwicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48975

  • philippeperriens
  • philippeperriens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 112
  • Ontvangen bedankjes 4
Aquarius, Ik zou dus niet verpotten, maar dan eerder kiezen voor bv de aaltjes.
En dan volgend jaar verpotten?
Ik heb nog wat duidelijkere foto's van die larve...



Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48979

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Ik weet niet of jullie deze al kennen: www.gardenspecials4u.nl/4411325/compost-...-taxuskever-en-larve

is goed om in de tuin te gebruiken en zo de populatie taxus kever in te perken ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48981

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

DavidRoussel schreef : Ik weet niet of jullie deze al kennen: www.gardenspecials4u.nl/4411325/compost-...-taxuskever-en-larve

is goed om in de tuin te gebruiken en zo de populatie taxus kever in te perken ;)


een zak van 30 liter?!!?! Deze moet toevoegen in water en kan je zo in potten gieten ;) : www.roodmetzwartestippen.nl/c-3339521/bestellen-nematoden/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48983

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504

Trap schreef :

DavidRoussel schreef : Ik weet niet of jullie deze al kennen: www.gardenspecials4u.nl/4411325/compost-...-taxuskever-en-larve

is goed om in de tuin te gebruiken en zo de populatie taxus kever in te perken ;)


een zak van 30 liter?!!?! Deze moet toevoegen in water en kan je zo in potten gieten ;) : www.roodmetzwartestippen.nl/c-3339521/bestellen-nematoden/


Was de bedoeling om in de tuin tussen de planten te strooien om voortplanting van de kever enigszins ietwat tegen te gaan ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48984

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

DavidRoussel schreef :

Trap schreef :

DavidRoussel schreef : Ik weet niet of jullie deze al kennen: www.gardenspecials4u.nl/4411325/compost-...-taxuskever-en-larve

is goed om in de tuin te gebruiken en zo de populatie taxus kever in te perken ;)


een zak van 30 liter?!!?! Deze moet toevoegen in water en kan je zo in potten gieten ;) : www.roodmetzwartestippen.nl/c-3339521/bestellen-nematoden/


Was de bedoeling om in de tuin tussen de planten te strooien om voortplanting van de kever enigszins ietwat tegen te gaan ;)


Zie je de kever vaak? ik zie de kever hier nooit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

larven bij verpotten 7 jaren 11 maanden geleden #48985

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Zien niet maar ik merk wel vreet schade aan de Rododendrons die typisch zijn voor taxus kever.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren