Onderwerp:

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48854

  • Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Ik heb deze week in het tuincentrum enkele verwaarloosde boompjes mee gekregen, veel waren enkel wat luizen. Heb de mume eens goed geinspecteerd. Veel hars te zien, kan dit komen door snoei op het verkeerde moment en te bloeden? Als ik men andere prunussen snoei zie ik nooit hars dus volgens mij ziet dit er niet goed uit...

Het hars is overal hard. Geen vloeibare substantie te vinden over de gehele boom. Maar wel op meerdere takken

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48873

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Trap schreef : Ik heb deze week in het tuincentrum enkele verwaarloosde boompjes mee gekregen, veel waren enkel wat luizen. Heb de mume eens goed geinspecteerd. Veel hars te zien, kan dit komen door snoei op het verkeerde moment en te bloeden? Als ik men andere prunussen snoei zie ik nooit hars dus volgens mij ziet dit er niet goed uit...

Het hars is overal hard. Geen vloeibare substantie te vinden over de gehele boom. Maar wel op meerdere takken


Dat is geen hars maar een soort kanker..schijnt vaak voor te komen bij mume en niet echt schadelijk te zijn. De mijne had het vorig jaar ook. Heb hem naar lodder gebracht en daar heeft hij een heel seizoen gestaan. Niet besmettelijk dus. Dit jaar zie ik het niet. ..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Trap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48877

  • Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef :

Trap schreef : Ik heb deze week in het tuincentrum enkele verwaarloosde boompjes mee gekregen, veel waren enkel wat luizen. Heb de mume eens goed geinspecteerd. Veel hars te zien, kan dit komen door snoei op het verkeerde moment en te bloeden? Als ik men andere prunussen snoei zie ik nooit hars dus volgens mij ziet dit er niet goed uit...

Het hars is overal hard. Geen vloeibare substantie te vinden over de gehele boom. Maar wel op meerdere takken


Dat is geen hars maar een soort kanker..schijnt vaak voor te komen bij mume en niet echt schadelijk te zijn. De mijne had het vorig jaar ook. Heb hem naar lodder gebracht en daar heeft hij een heel seizoen gestaan. Niet besmettelijk dus. Dit jaar zie ik het niet. ..


Ja lijkt op de bacteriekanker. Ik heb ook lichtgele puntjes op de bladeren (maar ze lijken niet op de bacterieziekte, veel milder) Zou dit er mee te maken hebben? Het zou leuk zijn als het boompje nog bruikbaar is zoals je zegt :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48885

  • Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
@marcel: heb je hier niks aan gedaan dan? het verdwijnt vanzelf dan? :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48886

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Trap schreef : @marcel: heb je hier niks aan gedaan dan? het verdwijnt vanzelf dan? :p


Bij Lodder hebben ze het ergens mee begoten, maar the man kon me niet zeggen wat het was... onbevredigend antwoord natuurlijk. .. :huh:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48887

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Sideline: Bij welk tuincentrum heb jij prunus mume gevonden welke ouder zijn dan 6dagen!?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48890

  • Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

leatherback schreef : Sideline: Bij welk tuincentrum heb jij prunus mume gevonden welke ouder zijn dan 6dagen!?


waarom een mume, ouder dan 6 dagen? :P

Voor het antwoord zie privebericht ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48891

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
ok, thx.

Ouder dan 6 dagen bedoelde ik mee: Je kan allerlei jonge planten, recentelijk op een onderstam geent vinden. Maar planten die wat ouder zijn (Zo komt die van jou op de foto over) zijn lastig te vinden. Jammer dat jour bron er niet meer had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48892

  • Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef :

Trap schreef : @marcel: heb je hier niks aan gedaan dan? het verdwijnt vanzelf dan? :p


Bij Lodder hebben ze het ergens mee begoten, maar the man kon me niet zeggen wat het was... onbevredigend antwoord natuurlijk. .. :huh:


Al goed dat ik weet dat hier iets aan te doen valt. Ik wacht even af, en kan dan eventueel nog de slechtste stukken verwijderen en dan kijken of het nog terug komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

prunus mume 7 jaren 11 maanden geleden #48893

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139

leatherback schreef : Sideline: Bij welk tuincentrum heb jij prunus mume gevonden welke ouder zijn dan 6dagen!?

Ik vroeg mij exact hetzelfde af! Benieuwd.

Groet,
Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts