Onderwerp:

Ulmus Parvifolia Ziek ? 6 jaren 4 maanden geleden #71404

  • New2Bonsai
  • New2Bonsai's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Jaren geleden (6tal) had ik een prachtige Ulmus Parvifolia die jammer genoeg door omstandigheden doodgegaan is.
Nu ik mijn eigen woonst heb ben ik sinds kort terug trotse eigenaar van een dergelijke Chinese iep. Echter denk ik dat het niet zo fantastisch
gaat met mijn boompje. Ik heb namelijk de indruk dat de bonsai frequent blaadjes verliest volgens hetzelfde patroon. De blaadjes beginnen op de rand bruin te worden en naar het midden toe geel en vallen uiteindelijk af. Ik kan me niet herinneren dat ik bij mijn vorige bonsai dergelijke "problemen" heb gezien. De bladeren lijken me uitgedroogd.Ik weet niet goed waar de oorzaak het probleem ligt vandaar dat ik mijn toevlucht neem tot dit forum in de hoop dat iemand me kan helpen.
Zie Foto's... (PS: De tandenstokers dienen om de kat ervan te weerhouden te spelen met de leuke Akadama korrels)






Alvast Bedankt

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by New2Bonsai.

Ulmus Parvifolia Ziek ? 6 jaren 4 maanden geleden #71405

  • megabon
  • megabon's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 417
  • Ontvangen bedankjes 73
Je moet er voor zorgen dat je boompje zich eigenlijk buiten voelt. Dit doe je door hem veel (zon)licht te geven bv. voor een raam. Maar meestal staat daar ook een radiator met gevolg dat het er warm wordt en zeer droge lucht.
Dus is het aan te raden je boompje een paar keer per week te benevelen met een plantensproeier en ook regelmatig je grond nachecken die staat al redelijk droog volgens je foto.
Mij hebben ze ooit gezegd dat een ulmus ook buiten kan overwinteren mits nodige bescherming en dit heb ik ook gedaan maar het werd toen -14 graden s nachts en mijn ulmus heeft het niet overleefd.
Daarom heb ik geen ulmus meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: New2Bonsai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren