Onderwerp:

bonsai plaag 7 maanden 3 weken geleden #96435

  • seven777
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedendag,Ik heb 3 maanden geleden een Chinese lep gekocht en houd hem sindsdien binnen. Hij doet het heel goed, maar ik heb sinds 2 weken last van een plaag.Volgens mij is dit begonnen nadat ik de meegeleverde korrels op de grond heb gelegd, maar ik weet dit niet zeker.Ik heb geprobeerd de pot tot de rand 10 minuten onder water te laten staan zodat de beestjes verdrinken, maar helaas was dit niet het geval.Ik zou graag willen weten wat voor diertjes dit zijn en wat ik ertegen kan doen. Alle tips zijn welkom! Bij voorbaat dank!Met vriendelijke groet,Marvin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bonsai plaag 7 maanden 3 weken geleden #96436

  • seven777
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Foto en gif

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bonsai plaag 7 maanden 3 weken geleden #96437

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 392
  • Ontvangen bedankjes 163
Hallo Seven,

ik begrijp dat je pas bent begonnen met je bonsai-hobby.
Je schreef dat je je boom nu 3 maanden hebt en dat hij binnen staat?

Als je beter wilt weten hoe je met je bonsai omgaat, informeer je zelf dan ook op dit forum, door veel te lezen en middels de zoekfunctie als je bepaalde info wilt.

Dan had je ook heel veel berichten tegen gekomen van bonsai die beter buiten kunnen staan, anders gaan ze vaak dood en over beestjes in de pot.
Ik weet niet hoe je water geeft, maar pas water geven als de grond van je bonsai nog net klam aanvoelt.
Als de grond de meeste tijd kletsnat is, zitten er vaak vliegjes op en in de grond.
Te voorkomen door bovenstaande watergift en buitenzetten. Denk de 1e winter dat je hem hebt wel aan de vorstperiode. Dan wel beschermen tegen strenge vorst, maar niet bij de kachel!!
Een foto van de boom zelf op ooghoogte, (dus niet van schuin boven oid) zien we ook graag.

Bonsaigroet, Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bonsai plaag 7 maanden 3 weken geleden #96438

  • seven777
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Dankjewel voor je snelle antwoord!

IK heb deze boom gekocht bij Bonsai kwekerij Iwan Roos en mij is verteld dat deze prima binnen kan staan. Wel werd er gezegd eenmaal binnen is binnen houden en andersom.

Dus als ik het goed begrijp gaan de beestjes weg wanneer ik minder water geef?

En ja sorry voor de voor u misschien domme vragen, maar heb de laatste maanden echt heel veel informatie opgedaan over de bonsai en zal dat zeker blijven doen, maar wist op dit geen antwoord te vinden helaas.

Mvg Marvin arvin

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bonsai plaag 7 maanden 2 weken geleden #96458

  • _Vincent_
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Buiten zetten is toch wel beter zelfs voor een iep. Die van mij werd ook gelijk ziek, nadat ik hem buiten heb gezet geen problemen meer.

Weet je zeker dat het gif is volgens mij ziet het meer naar gewone voeding uit.

Je kan Iwan overigens gerust mailen met photo. Hij geeft gewoon reactie weet ik uit ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren