In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43832

  • erozie
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
zeer binnenkort ik meen de 16e januari of februari is de noelander in gent. daar komen zeer veel dealers en verkopers daar zult u zeker slagen
een ficus is zeker makkelijk te stekken maar een donor is dan wel nodig.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43833

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
23 en 24 januari in genk is het.
Staat al een eindje genoteert.
Hopelijk vind ik daar iets dan, die betaalbaar is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43834

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik weet niet waarom je een F religiosa wilt, maar echt geschikt vor bonsai lijken ze me niet. Je moet een absurd grote boom hebben om de bladeren een beetje in relatie met de stam te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43837

  • erozie
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
ik hoop dat je daar zal slagen, neem anders contact met me op voor een eventuele stek want die zal ik zeker krijgen, maar dat gaat natuurlijk een poosje duren
maar de zoektocht wordt echt beloond,het plantje doet nu ongeveer 1 cm per dag je ziet hem groeien en dat blad zie je gewoon ontwikkelen en als jij de wortel goed snoeit zal blad verkleining net zo makkelijk gaan als bij de ginseng fycus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43843

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

erozie schreef : als jij de wortel goed snoeit zal blad verkleining net zo makkelijk gaan als bij de ginseng fycus.


Heb je daar een voorbeeld van? Want een boom die van nature 17cm grote bladeren heeft.. Dat moet heel wat verkleinen voor je daar een bonsai van kan maken, OF je moet een serieus dikke stam/grote boom hebben. Iedereen moet zelf weten wat ze als 'bonsai' willen kweken natuurlijk, maar bij mij komt het als niet zo geschikt over.

Ik kom bij een plaatjes zoek actie voor deze soort als bonsai dan ook alleen bonsai tegen die 2m hoog zijn; enkele uitzonderingen daargelaten. De betere exemplaren staan bij mensen in de tropen. Deze meneer heeft wel een winter, en heeft hier een boom van 15+ jaar, welke hij al 10 jaar als bonsai traint:
. Al het andere zijn stokjes met grote bladeren.

www.ehow.com/how_12142144_germinate-ficus-religiosa.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43844

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Ik snap nooit zo goed waarom mensen voor bonsai ongeschikte bomen willen kweken. Er zijn genoeg boomsoorten die wel geschikt zijn, kies daar dan uit zou ik zeggen. Ook van ficus zijn genoeg geschikte soorten te vinden. En allemaal stekken ze als gekken, dus waarom niet gewoon stekken?

En zonder mensen voor het hoofd te willen stoten hoop ik dat er op noelanders betere kwaliteit te zien en te koop zal zijn dan malsai, daar is al genoeg van. Gelukkig staan op noelanders altijd handelaren die mooie bomen te koop hebben. .. en dat die dan wat duurder zijn, tja... kwaliteit kost geld ben ik bang. ..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43854

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

leatherback schreef : Ik weet niet waarom je een F religiosa wilt, maar echt geschikt vor bonsai lijken ze me niet. Je moet een absurd grote boom hebben om de bladeren een beetje in relatie met de stam te krijgen.


Een ficus religiosa is voor mij een verwijzing naar het boeddhisme.
Daarom dat ik er een wil.
Het is onder zo’n boom dat de boeddha de verlichting bereikte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43855

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

erozie schreef : ik hoop dat je daar zal slagen, neem anders contact met me op voor een eventuele stek want die zal ik zeker krijgen, maar dat gaat natuurlijk een poosje duren
maar de zoektocht wordt echt beloond,het plantje doet nu ongeveer 1 cm per dag je ziet hem groeien en dat blad zie je gewoon ontwikkelen en als jij de wortel goed snoeit zal blad verkleining net zo makkelijk gaan als bij de ginseng fycus.


Oke, bedankt. Zal ik zeker doen.
Van waar bent u ergens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43870

  • erozie
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
uit apeldoorn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

ficus religiosa 8 jaren 3 maanden geleden #43871

  • erozie
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
www.123kamerplanten.com/ficus-benghalensis.html deze plant is incl.pot 160 ik mag mij sterk vergissen maar deze bladeren zijn geen 17cm
als je een volwassen boom zijn gang laat gaan (beuk) zijn de bladeren ook 10cm , mijn beuk(27jr)gemiddeld 2cm
de religiosa is een prachtboom voor bonsai maar het vraagt tijd en veel kennis en ook kennis is te vergaren. Ik ben met mijn plantje erg blij en hoop dat mijn kinds kinderen straks een pracht bonsai hier van hebben, waar opa als een zaailing mee is begonnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren