In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Azalea bladen verkleuren 5 jaren 11 maanden geleden #74859

  • MaikelAngelo
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja ik heb wel loof in mijn boom, veel zelfs en toevallig zijn er sinds gister 3 bloemen open gegaan. Wel zie ik steeds nieuwe bladeren verkleuren, op de gene die verder zijn gevorderd wel iets wit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea bladen verkleuren 5 jaren 11 maanden geleden #74860

  • MaikelAngelo
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja ik heb wel loof in mijn boom, veel zelfs en toevallig zijn er sinds gister 3 bloemen open gegaan. Wel zie ik steeds nieuwe bladeren verkleuren, op de gene die verder zijn gevorderd wel iets wit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea bladen verkleuren 5 jaren 11 maanden geleden #74862

  • MaikelAngelo
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0
teveel mest kan het niet zijn, gezien ik de boom net een paar maanden heb en hoefde er pas volgend jaar weer wat mee te doen betreft voeding. Water kan het zijn, maar ik voel elke dag 2 keer en geef alleen water als het droog aanvoelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea bladen verkleuren 5 jaren 11 maanden geleden #74863

  • MaikelAngelo
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0

megabon schreef : Het is door de vocht dat deze vlekken ontstaan ik had het ook met mijn azalea ze houden van vochtige grond maar niet op de bladeren. Ik zette mijn azalea onder een afdak en liet de bladeren nooit nat worden (de grond wel) en de plekken verdwenen :side:


Ik heb niet de mogelijkheid om de boom onder een afdak te zetten, ik kan proberen minder vocht te geven. Ik weet niet of dit de oplossing is, maar voordat ik er behandeling voor doe wel de moeite waard om te proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea bladen verkleuren 5 jaren 11 maanden geleden #74866

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

MaikelAngelo schreef : teveel mest kan het niet zijn, gezien ik de boom net een paar maanden heb en hoefde er pas volgend jaar weer wat mee te doen betreft voeding. Water kan het zijn, maar ik voel elke dag 2 keer en geef alleen water als het droog aanvoelt.

Hoe heeft je dat wijsgemaakt? Een plant in de groei heeft voeding nodig..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea bladen verkleuren 5 jaren 11 maanden geleden #74878

  • Bijlles
  • Bijlles's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 329
  • Ontvangen bedankjes 76
Dat vroeg ik me ook gelijk af. Ik zou vandaag gaan beginnen met voeding geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea bladen verkleuren 5 jaren 11 maanden geleden #74882

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166
Ik weet niet meer waar, maar ik heb eens gelezen (jaja, boekjeswijsheid) dat als je een azalea laat bloeien je geen voeding mag geven tot na de bloei.
Maar dat klopt dan niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea bladen verkleuren 5 jaren 11 maanden geleden #74883

  • MaikelAngelo
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 11
  • Ontvangen bedankjes 0

Marco buijsman schreef :

MaikelAngelo schreef : teveel mest kan het niet zijn, gezien ik de boom net een paar maanden heb en hoefde er pas volgend jaar weer wat mee te doen betreft voeding. Water kan het zijn, maar ik voel elke dag 2 keer en geef alleen water als het droog aanvoelt.

Hoe heeft je dat wijsgemaakt? Een plant in de groei heeft voeding nodig..


De baas van bonsai empire ;)
Ik heb in de shop gekeken en ben uiteindelijk naar de zaak/tuin gegaan van deze site. De moeite waard om eens te gaan kijken, prachtige bomen! De eigenaar (ben even zijn naam kwijt) die ook prijzen heeft gewonnen en cursussen geeft gaf aan dat dit voor dit jaar niet nodig was en er nog genoeg in zat. Enkel de pot vullen met genoeg water als het droog voelde zodat er ook voldoende zuurstof in werd gezogen. Volgend jaar moet het wel voeding hebben en over 2 jaar een uitgebreide verpotting/wortel beurt. Vandaar dat ik dit zeg, geloof hem namelijk wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Azalea bladen verkleuren 5 jaren 11 maanden geleden #74898

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

MaikelAngelo schreef :

Marco buijsman schreef :

MaikelAngelo schreef : teveel mest kan het niet zijn, gezien ik de boom net een paar maanden heb en hoefde er pas volgend jaar weer wat mee te doen betreft voeding. Water kan het zijn, maar ik voel elke dag 2 keer en geef alleen water als het droog aanvoelt.

Hoe heeft je dat wijsgemaakt? Een plant in de groei heeft voeding nodig..


De baas van bonsai empire ;)
Ik heb in de shop gekeken en ben uiteindelijk naar de zaak/tuin gegaan van deze site. De moeite waard om eens te gaan kijken, prachtige bomen! De eigenaar (ben even zijn naam kwijt) die ook prijzen heeft gewonnen en cursussen geeft gaf aan dat dit voor dit jaar niet nodig was en er nog genoeg in zat. Enkel de pot vullen met genoeg water als het droog voelde zodat er ook voldoende zuurstof in werd gezogen. Volgend jaar moet het wel voeding hebben en over 2 jaar een uitgebreide verpotting/wortel beurt. Vandaar dat ik dit zeg, geloof hem namelijk wel.


Oscar doet de site en teunis-jan de shop(deshima bonsai) daar ben jij dus geweest ;)
Als teunis-jan dat gezegt heeft zou ik dat ook wel geloven wellicht zitten er van die korrels in het substraat ( gele of groene balletjes) die de boom van voeding voorzien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts