Onderwerp:

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37182

  • kan-boke
  • kan-boke's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 41
  • Ontvangen bedankjes 14
Mooie aankoop. Maar zo'n mooie sierlijke 'vrouwelijke' bonsai met ronde vormen, waarom staat die in zo'n (veel te grote) zware hoekige 'mannelijke' schaal? Heb je die zo gekocht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37185

  • wes
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 330
  • Ontvangen bedankjes 70
Inderdaad, deze stond al in deze huidige pot.
Vandaar mijn vraag om een pot suggestie of een niet al te dure webwinkel.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by wes.

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37207

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37220

  • Co79
  • Co79's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 304
  • Ontvangen bedankjes 54

wes schreef :

dea schreef : ziet er zeer goed uit.
mn gevoel zegt, dat ie er nog beter en meer in balans uit komt te zien, als de top exact boven de wortelvoet komt te staan.

Prachtig! Persoonlijk vind ik de plateaus te strak, bij een lork vind ik het altijd mooi als de takken en vertakkingen iets meer hangen en de uiteinden omhoog wippen.

Dat is natuurlijk wel kwestie van smaak



Merci voor de feedback, hier kan ik wat mee. Vind hem eigenlijk ook wel als een platte pannekoek gestijld (de loofplateaus). Ik ga ermee aan de slag om wat meer beweging in de plateaus te leggen.
Inderdaad uiteinden mogen wat meer omhoog en de rest wat omlaag.

gr wes


Dit komt dan ook weer meer overeen met de natuurlijke groeiwijZe van de lork

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37231

  • DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 331
  • Ontvangen bedankjes 82
@Dea: wat een verschrikkelijk mooie potten van die spaanse pottenbakster. Heel apart. Heb ik die soms gemist vorige week in Genk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37233

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165
Deze soort Juniperus (meervoud) die Maarten van der Hoeven aanbood zijn goed uitgangsmateriaal.

Maar ik heb zo de indruk dat er een veel krachtigere boom uit kon worden gehaald als je enkel met de onderste helft van de boom had gewerkt en niet de takken onderaan weghaalt en dan met de saaie bovenste helft de boom vormt.

Jammer.

Maar op termijn met nog verder de shari onderaan groter te maken en dan bovenaan nog shari trekken zal de boom er ook mooi uit zien.

Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37234

  • wes
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 330
  • Ontvangen bedankjes 70

Kokedama schreef : Deze soort Juniperus (meervoud) die Maarten van der Hoeven aanbood zijn goed uitgangsmateriaal.

Maar ik heb zo de indruk dat er een veel krachtigere boom uit kon worden gehaald als je enkel met de onderste helft van de boom had gewerkt en niet de takken onderaan weghaalt en dan met de saaie bovenste helft de boom vormt.

Jammer.

Maar op termijn met nog verder de shari onderaan groter te maken en dan bovenaan nog shari trekken zal de boom er ook mooi uit zien.

Groeten.


Begrijp je volkomen. Maar ik ben blij met het resultaat. Shohin is niet echt mijn ding, vandaar dat ik de volledige boom heb gebruikt.
Maar niet getreurd, ik heb er twee gekocht. Binnenkort nog eens een update.

Gr wes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by wes.

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37278

  • ybonsai
  • ybonsai's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 694
  • Ontvangen bedankjes 387

wes schreef :

Kokedama schreef : Deze soort Juniperus (meervoud) die Maarten van der Hoeven aanbood zijn goed uitgangsmateriaal.

Maar ik heb zo de indruk dat er een veel krachtigere boom uit kon worden gehaald als je enkel met de onderste helft van de boom had gewerkt en niet de takken onderaan weghaalt en dan met de saaie bovenste helft de boom vormt.

Jammer.

Maar op termijn met nog verder de shari onderaan groter te maken en dan bovenaan nog shari trekken zal de boom er ook mooi uit zien.

Groeten.


Begrijp je volkomen. Maar ik ben blij met het resultaat. Shohin is niet echt mijn ding, vandaar dat ik de volledige boom heb gebruikt.
Maar niet getreurd, ik heb er twee gekocht. Binnenkort nog eens een update.

Gr wes


Dan nog is Bonsai meer dan een driehoek op een stam te bouwen. In een andere positie, buigingen van stam en shari had je boom nog verbeterd kunnen worden zonder het excuus shohin is niet echt mijn ding te gebruiken. Nu kloppen de verhoudingen niet stam tegenover loof.

Met vriendelijke groeten,
Yannick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37284

  • Ruudengel
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Wes,

Ik volg al een tijdje het forum, maar ik heb nog niet eerder wat op het forum geplaatst. Aan jou nu de eer ;)
Dit topic over jouw vorderingen en vormingen heb ik met veel belangstelling gelezen en geeft goed aan hoe je van relatief wild uitgangsmateriaal iets moois kan maken. Dank hiervoor.
Op jouw laatste boom kwam de nodige kritiek en ook ik vind dat deze boom niet echt in balans is. Toen ik met mijn hand over de foto ging en mijn hand op de top hield schrok ik eigenlijk van het resultaat. De boom was opeens veel meer in balans en doet veel natuurlijker aan (dat is althans mijn mening). Ik heb in de bijgesloten foto even de top weggepoetst zodat je goed het verschil kan zien.






Ik ben benieuwd of je het wat vindt.


Groeten,

Ruud

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

uitgangsmateriaal/startmateriaal en voldoening?? 9 jaren 2 maanden geleden #37287

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Ruudengel schreef : Op jouw laatste boom kwam de nodige kritiek en ook ik vind dat deze boom niet echt in balans is. Toen ik met mijn hand over de foto ging en mijn hand op de top hield schrok ik eigenlijk van het resultaat. De boom was opeens veel meer in balans en doet veel natuurlijker aan (dat is althans mijn mening). Ik heb in de bijgesloten foto even de top weggepoetst zodat je goed het verschil kan zien.


Ongeveer hetzelfde had ik gezien (Ik wat een tak hoger gaan zitten, dan zit de top nagenoeg exact boven de wortelvoet). Had besloten niet te reageren. Het is een lastige. De boom wordt stabieler, maar ook een stuk minder interessant/apart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren